VÜCUDUM KONUŞUYOR - LEARNING BODY
Kształcenie ogólne w szkole podstawowej ma na celu:
rozwijanie kompetencji, takich jak: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość;
rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki;
wyposażenie uczniów w taki zasób wiadomości oraz kształtowanie takich umiejętności, które pozwalają w sposób bardziej dojrzały i uporządkowany zrozumieć świat;
wszechstronny rozwój osobowy ucznia przez pogłębianie wiedzy oraz zaspokajanie i rozbudzanie jego naturalnej ciekawości poznawczej;
Najważniejsze umiejętności rozwijane w ramach kształcenia ogólnego w szkole podstawowej to:
sprawne komunikowanie się w języku polskim oraz w językach obcych nowożytnych;
poszukiwanie, porządkowanie, krytyczna analiza oraz wykorzystanie informacji z różnych źródeł;
kreatywne rozwiązywanie problemów z różnych dziedzin ze świadomym wykorzystaniem metod i narzędzi wywodzących się z informatyki,
praca w zespole i społeczna aktywność;
praca w zespole i społeczna aktywność;
aktywny udział w życiu kulturalnym szkoły, środowiska lokalnego oraz kraju.
forma kształcenia zintegrowanego - wielokierunkowe aktywności:
języki: polski, obcy, muzyka, plastyka, przyroda, środowisko, geografia, biologia, technika, wychowanie fizyczne, informatyka.
Celem edukacji wczesnoszkolnej jest wspieranie całościowego rozwoju dziecka. Proces wychowania i kształcenia prowadzony w klasach I–III szkoły podstawowej umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna.
Do zadań szkoły w zakresie edukacji wczesnoszkolnej należy:
wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka przez organizowanie sytuacji edukacyjnych umożliwiających eksperymentowanie i nabywanie doświadczeń;
zapewnienie prawidłowej organizacji zabawy, nauki i odpoczynku;
umożliwiających nabywanie doświadczeń poprzez zabawę, wykonywanie eksperymentów naukowych, eksplorację, przeprowadzanie badań, rozwiązywanie problemów w zakresie adekwatnym do możliwości i potrzeb rozwojowych na danym etapie oraz z uwzględnieniem indywidualnych możliwości każdego dziecka,
wspierających aktywności dzieci, rozwijających nawyki i zachowania adekwatne do poznawanych wartości, takich jak: bezpieczeństwo własne i grupy, sprawność fizyczna, zaradność, samodzielność, odpowiedzialność i poczucie obowiązku.
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju uczeń osiąga:
świadomość zdrowotną w zakresie higieny, pielęgnacji ciała, odżywiania się i trybu życia;
umiejętność wykorzystania własnej aktywności ruchowej w różnych sferach działalności człowieka: zdrowotnej, sportowej, obronnej, rekreacyjnej i artystycznej;
umiejętność respektowania przepisów gier, zabaw zespołowych i przepisów poruszania się w miejscach publicznych;
W zakresie społecznego obszaru rozwoju uczeń osiąga:
umiejętność tworzenia relacji, współdziałania, współpracy oraz samodzielnej organizacji pracy w małych grupach, w tym organizacji pracy przy wykorzystaniu technologii;
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju uczeń osiąga:
umiejętność poprawnego posługiwania się językiem polskim w mowie i piśmie, pozwalającą na samodzielną aktywność, komunikację i efektywną naukę;
umiejętność rozumienia i używania prostych komunikatów w języku obcym;
umiejętność stawiania pytań, dostrzegania problemów, zbierania informacji potrzebnych do ich rozwiązania, planowania i organizacji działania, a także rozwiązywania problemów;
umiejętność czytania prostych tekstów np. łamigłówek i zagadek;
Osiągnięcia:
słucha z uwagą, wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji; zadaje pytania w sytuacji braku rozumienia lub braku pewności zrozumienia
słuchanej wypowiedzi; wypowiada się, formułuje pytania dotyczące sytuacji zadaniowych, eksperymentuje, pisze krótkie teksty, korzysta z różnych źródeł informacji, wykorzystuje nabyte umiejętności do rozwiązywania problemów i eksploracji świata,
wykorzystuje pracę zespołową w procesie uczenia się,
dba o higienę oraz estetykę własną i otoczenia; wymienia wartości odżywcze produktów żywnościowych; ma świadomość znaczenia odpowiedniej diety dla utrzymania zdrowia, ogranicza spożywanie posiłków o niskich wartościach odżywczych i niezdrowych, zachowuje umiar w spożywaniu produktów słodzonych, zna konsekwencje zjadania ich w nadmiarze; przygotowuje posiłki służące utrzymaniu zdrowia;
Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej. Uczeń: rysuje, maluje, wydziera, wycina, składa, przylepia, modeluje, lepi, wykonuje prace plastyczne,
współdziała w grupie;
rozwiązuje zadania, zagadki i łamigłówki,
posługuje się komputerem lub innym urządzeniem cyfrowym przy wykonywaniu zadania; korzysta z udostępnionych mu stron i zasobów internetowych
współpracuje z uczniami, wymienia się z nimi pomysłami i doświadczeniami, wykorzystując technologię; wykorzystuje możliwości technologii do komunikowania się w procesie uczenia się.
reaguje na sygnały muzyczne w różnych sytuacjach zadaniowych; wykonuje pląsy; tańczy,
utrzymuje w czystości ręce i całe ciało,
wyjaśnia znaczenie ruchu w procesie utrzymania zdrowia; respektuje przepisy, reguły zabaw i gier ruchowych, uczestniczy w zabawach i grach zespołowych, wykonuje prawidłowo elementy charakterystyczne dla gier zespołowych, układa zespołowe zabawy ruchowe i w nich uczestniczy, ma świadomość, iż sukces w takiej zabawie odnosi się dzięki sprawności, zaradności i współdziałaniu;
poznaje elementy języka obcego.
Proces edukacji przybiera różne formy: pracy z udziałem całego zespołu, pracy w grupach, pracy indywidualnej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz