sobota, 11 kwietnia 2020

zostań w domu







Projemize Hoşgeldiniz
Zorlu yaşam olayları karşısında çocukların stres ve kaygı tepkileri göstermesi beklendik bir durumdur. Özellikle tüm dünyada yaşanan koronavirüs (COVID-19) salgını nedeniyle çocukların kendileri, aileleri, arkadaşları, sevdikleri ve yakınları için endişe, kaygı, panik ve korku yaşaması oldukça olağandır. Bu süreçte çocuklar medya, sosyal medya ya da internet üzerinden bulaşıcı hastalık salgını ile ilgili haberleri izlemekte, tartışmalara kulak misafiri olmakta, alınan önlemleri gözlemlemekte ve ev içindeki değişikliklere tanık olmaktadırlar. Dolayısıyla çocuklar da yetişkinler gibi stres, endişe, korku, şaşkınlık ve üzüntü hissedebilirler. Salgının gerçekleştiği yerden uzakta yaşıyor olsalar bile ya da hastalanma riskleri hiç yoksa bile çocuklarda stres, kaygı ve hatta panik ortaya çıkabilir. Projemizde öğrencilerimizin kaygı sürecini azaltmak, evde oldukları süreçte çeşitli etkinlikler planlayarak öğrenimlerini devam ettirmektir. Aynı zamanda ailelerimize rehber olarak onlara bu zorlu süreci çocuklarıyla geçirirken kaliteli zaman dilimleriyle yönetmelerini sağlamaktır.
Projemiz 3-11 yaş grubu öğrencileri kazanımları düşünülerek hazırlanmıştır.
HEDEFLERİMİZ
1.Öğrencilerimizin pandemiden kaynaklanan kaygı sürecini azaltmak
2.Evde eğitim süresince velilere rehber ve destek olmak
3.Öğrencilerimizin eğitimlerine devam etmelerini sağlamak
4.2023 Eğitim Vizyonu ışığında evlerde tasarım beceri atölye etkinliklerine devam ederek yaparak-yaşayarak öğrenmelerini sağlamak
5.Dünya Sağlık Haftası Etkinlikleri ile öğrencilerimize kişisel sağlıkları ile ilgili gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmak
6. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın 100. Yılı’nı coşkuyla kutlamak
7-Kültür unsurlarımıza dikkat çekmek
8-Drama kabiliyeti geliştirmek
9-Milli Bayram bilincini oluşturmak,
10-Manevi değerlerimiz konusunda farkındalık oluşturmak
11- Milli Eğitim Bakanlığı takvim uygulamasındaki etkinlikleri öğrencilerle paylaşmak
PROJE SÜRECİ
NİSAN
Öğrenci ve velilere proje tanıtımı ve proje süreci, sosyal medya ve uygun iletişim kanalları ile yapılır.
Proje logosu proje ortağı öğretmenler tarafından oluşturulur.
Sağlığımız konusunda velilerin ve öğrencilere Covid-19 salgınından korunma yolları ile ilgili bilgilendirici video, yazılı kaynaklar paylaşılır. Öğrencilerle deney çalışması yapılır.
Milli Eğitim Bakanlığı takvim uygulamasındaki etkinlikleri öğrencilerle paylaşılır.
Proje tanışma webinarı yapılır ve diğer zamanlarda yapılacak çalışma takvimi belirlenir.
Yapılan çalışmalar okul hesaplarında ve uygun sosyal medya kanallarında Eba’da haber olarak paylaşılır.
23 Nisan Ulusal ve Egemenlik Bayramı’nın önemi ile ilgili videolar vb öğrencilerle paylaşımlar yapılır.
Bir Atatürk etkinliği evim atölyem etkinliği olarak planlanır.
Bir Türk Bayrağı evim atölyem etkinliği olarak planlanır
23 Nisan Ulusal ve Egemenlik Bayramı’nın 100. yılı için tüm ülkede yapılabilecek ortak etkinlik planlaması yapılır.(Türkiye Haritasının ortasına Atatürk’e duygularını ifade eden resimler yapabilirler)
Milli Eğitim Bakanlığı takvim uygulamasındaki etkinlikleri öğrencilerle paylaşılır.
Yapılan çalışmalar okul hesaplarında ve uygun sosyal medya kanallarında haber olarak paylaşılır.
Dünya çocukları ile etkinlik yapılabilir. (dünya çocuklarına covid-19 içeren video gönderilebilir)
İlkbahar mevsimi ile ilgili bir sanat etkinliği planlanır.
Velilerden çocuklara bir kitap okuması istenir.
Yapılan çalışmalar okul hesaplarında ve uygun sosyal medya kanallarında haber olarak paylaşılır.
Milli Eğitim Bakanlığı takvim uygulamasındaki etkinlikleri öğrencilerle paylaşılır.
MAYIS
Bir mutfak atölyesi etkinliği yapılır.
Anneler Günü ile ilgili bir etkinlik planlanır.
Yapılan çalışmalar okul hesaplarında ve uygun sosyal medya kanallarında haber olarak paylaşılır.
Milli Eğitim Bakanlığı takvim uygulamasındaki etkinlikleri öğrencilerle paylaşılır.
Evde mutfak atölyesi yapılır. (Öğrencinin seçeceği)
Öğrencilerin evde bir bitkinin sorumluluğunu alması istenir.
Yapılan çalışmalar okul hesaplarında ve uygun sosyal medya kanallarında haber olarak paylaşılır.
Milli Eğitim Bakanlığı takvim uygulamasındaki etkinlikleri öğrencilerle paylaşılır.
19 Mayıs Atatürk'ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı konusu uygun dijital araçlarla önemi anlatılır.
Evde bir spor etkinliği yapılması istenir ve örnek çalışmalar ile veliler bilgilendirilir.
Yapılan çalışmalar okul hesaplarında ve uygun sosyal medya kanallarında haber olarak paylaşılır.
Milli Eğitim Bakanlığı takvim uygulamasındaki etkinlikleri öğrencilerle paylaşılır.
Velilerden çocukları ile birlikte bir sanal müze gezmesi istenir ve bunun için gerekli olan link vb öğretmenler tarafından velilere iletilir.
HAZİRAN
Velilerden çocuklara bir kitap okuması istenir.
Yapılan çalışmalar okul hesaplarında haber olarak paylaşılır.
Milli Eğitim Bakanlığı takvim uygulamasındaki etkinlikleri öğrencilerle paylaşılır.
Çevremizdeki ve evimizdeki güzelliklerin fotoğrafları uygun dijital ortamlarda sergilenir.
Evde mutfak atölyesi yapılır. (Öğrencinin seçeceği)
Yapılan çalışmalar okul hesaplarında ve uygun sosyal medya kanallarında haber olarak paylaşılır.
Milli Eğitim Bakanlığı takvim uygulamasındaki etkinlikleri öğrencilerle paylaşılır.

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet


Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet


nasze logo - our logo - logomuz





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz