piątek, 17 kwietnia 2020

uczę się kodować, grając

OYNAYARAK KODLAMAYI ÖĞRENİYORUM
2. sınıftan 4. Sınıfa kadar öğrencilerimize sınıf seviyelerine göre hedeflediğimiz süre içerisinde kodlamanın mantığını ve Temel Kodlamayı öğretmeyi hedefledik. Kodlamayı öğretirken akıl ve zeka oyunlarından ,robotlardan faydalanılarak öğrenme daha eğlenceli hale getirilecek. Kodlama ile ilişkilendirdiğimiz Dama ve Reversi oyunlarından faydalanılacak. Öğrencilerin kodlamayı pratikte uygulayabilmeleri amacı ile Eba Cody, Toxicode ve Codeorg programları eğlenceli aktiviteler hazırlanarak öğrencilerin kodlamayı öğrenmeleri ve uygulamaları sağlanacak. Kodlama ile ilgili zeka oyunları öğretildikçe öğrencilerin birbirleri ve sınıflar arası müsabakalar yaparak etkinliğe hem heyecan katmak hem de bireysel yeterliliklerini, takım olma bilincini ön plana çıkarmayı hedefledik. İlkokul seviyesinde yapılan bir çalışmanın kalıcı olabilmesi için aile bireylerinin de bu çalışmalardan haberdar olmaları ve öğrencilere evde de destek vermeleri çok önemli. Bu nedenle öğrenci velileri ile iki aşamalı bir toplantı yapmayı hedefledik. İlk toplantıda kodlamanın mantığını ve algoritmasını veren Dama ve Reversi oyunları velilere öğretilecek. Velilerle yapılacak ikinci toplantıda da Eba Cody, Codeorg ve Toxicode programları ile ilgili çalışmalar uygulamalı olarak yapılacaktır. Böylelikle öğrencilere okulda verilen bilgiler evde de veliler tarafından desteklenerek bilginin kalıcılığı sağlanacak aynı zamanda aile bireylerinin birlikte eğlenceli ve kaliteli zaman geçirmeleri sağlanacak. Aile – okul arasındaki somut paylaşım ve koordinasyon öğrencinin akademik başarısını arttıracaktır.
HEDEFLER
1. Bu proje ile sınıflar arası farklılığın oluşması önlenecek, kodlamanın eğlenerek öğrenilmesi sağlanacak
2. Her sınıf öğretmeni öğrenmenin kalıcı olmasını sağlamak amacı ile; öğrencilerin anne-babasına oyunlarla ve kodlama ile ilgili en az iki toplantı yapacak. Ailelerinde bu oyunları ve kodlamaları kavramaları hayatımızdaki ve öğrencinin eğitimindeki önemi konusunda farkındalık oluşturulacak.
3. Eğitim Bilişim ağı kapsamında Eba Cody ,Toxicode, Codeorg kullanılarak öğretmenler ve öğrenciler arasında iletişim kurmak, eğitim hayatları boyunca kullanabilecekleri materyalleri sağlamak amaçlanmıştır. Öğrencilerin evde aileleri ile de akıl ve zeka oyunları oynayarak kaliteli zaman geçirmeleri sağlanacak. Kodlama ile ilgili Eba Cody, Codeorg ve Toxicode programlarını aile bireyleri ile birlikte kullanarak hem eğlenecekler hem de tasarladıkları algoritmaları uygulamalı olarak kavrayacaklar.
4.Öğrencilerin sınıf içindeki arkadaşları ile bireysel ve grup oyunlarını oynayarak takım ruhunu geliştirmeleri sağlanır. Öğrencilerin bireysel yeterliliklerinin farkına varmaları sağlanır.
5. Öğrencilerin proje ortaklarından kodlamaya yönelik farklı oyunları öğrenerek oynamaları ve kodlama ile ilgili yaptıkları değişik çalışmaları paylaşmaları sağlanır.
6. Öğrencilerin kodlamaya yönelik oyunlar ve Eba Cody, Codeorg ve Toxicode programları ile tasarlama, uygulama becerileri geliştirilerek neden sonuç ilişkisini kurmaları, bir adım sonrasını düşünme, akademik başarısını arttırma ve öğrenirken eğlenmeleri sağlanacak.
ÇALIŞMA SÜRECI
1.Öğrenciler için uygun bir ortam sağlanacak. (12-13 Mart )
2. Ortaklarla tanışma ve fikir alışverişi (16-27 Mart)
3.Velilere Dama ve Reversi oyunlarının öğretilmesi. (25 Mart )
4. Öğrencilere Dama oyununun öğretilmesi (27 Mart-20 Nisan )
5. Öğrencilere Reversi oyununun öğretilmesi ( 20-25 Nisan )
6. Öğrenci velilerine Eba Cody, Codeorg ve Toxicode programları hakkında uygulamalı olarak en az bir defa seminer verilecek. Velilerin talebi doğrultusunda seminer tekrar edilebilecek. (25 Nisan)
7. Eba Cody hakkında bilgi verilerek uygulamaları sağlanacak. (27 Nisan – 6 Mayıs)
8.Toxicode programı hakkında bilgi vererek öğrencilere etkinlikler yaptırma. (6 -18 Mayıs)
9. Öğrencilere Codeorg programı hakkında bilgi verme etkinlikler yaptırma. ( 8 Mayıs- 5 Haziran)
10.Öğrencilerin evde aileleri ile birlikte ürün hazırlamaları sağlanır. (5- 15 Haziran)
11. Öğrencilerin proje boyunca yaptıkları çalışmaların sergilenmesi (16-18 Haziran)
12. Beğenilen ürünlerin seçilerek ürün sahibi öğrencilerin ödüllendirilmesi. (19 Haziran)
BEKLENEN SONUÇLAR
1. Öğrenciler ile ailelerinin evde kaliteli zaman geçirmelerinin sağlanması.
2. Öğrenmenin evde de devamının sağlanması.
3. Öğrencilerin oyunlar ve kodlama etkinlikleri vasıtası ile ortak akıl yürütme bir adım sonrasını düşünme, takım bilincini geliştirmeleri sağlanır.
4. Öğrencilerin bu programları etkin olarak kullanmaları sağlanır. Kendi bilgi ve becerilerini kullanarak program kapsamında ürün ortaya koyar. 5.Ortaya koyduğu ürünler neticesinde özgüven kazanımı oluşur, yaratıcı düşünme becerileri gelişir.
6.İnternet ve bilgisayarın derslerle iç içe olduğu bir süreçte bunları doğru ve amacına uygun kullanılmasını öğrenirler.

Uczę się kodować, grając
Od drugiej do czwartej klasy staraliśmy się nauczyć naszych uczniów logiki kodowania i podstawowego kodowania w czasie, na który kierujemy reklamy, zgodnie z ich poziomem ocen. Podczas uczenia kodowania nauka będzie przyjemniejsza dzięki wykorzystaniu gier umysłowych i inteligencji oraz robotów.
Wykorzystane zostaną gry w warcaby i Reversi, które kojarzymy z kodowaniem. Programy Eba Cody, Toxicode i Codeorg zostaną przygotowane do zabawy, a uczniowie będą mogli uczyć się i ćwiczyć kodowanie, aby uczniowie mogli stosować kodowanie w praktyce. Podczas gdy uczone są gry wywiadowcze na temat kodowania, naszym celem było dostarczenie uczniom ekscytacji i indywidualnych kompetencji oraz świadomości bycia zespołem, poprzez rywalizację między sobą i między klasami. Aby nauka w szkole podstawowej była stała, bardzo ważne jest, aby członkowie rodziny mieli świadomość tych badań i wspierali uczniów w domu. Dlatego staraliśmy się zorganizować dwuetapowe spotkanie z rodzicami uczniów. Gry w warcaby i Reversi, które dają logikę i algorytm kodowania na pierwszym spotkaniu, zostaną nauczone rodzicom. Na drugim spotkaniu z rodzicami zostaną przeprowadzone badania nad programami Eba Cody, Codeorg i Toxicode. W ten sposób informacje przekazane uczniom w szkole będą wspierane przez rodziców w domu, a ich trwałość zostanie zapewniona, a członkowie rodziny będą się dobrze bawić i spędzać czas razem. Konkretny podział i koordynacja między rodziną a szkołą zwiększy sukces akademicki ucznia.
CELE
1. Dzięki temu projektowi zapobiegnie się powstawaniu różnic między klasami, a nauczenie się kodowania poprzez zabawę.
2. W celu zapewnienia, że każdy nauczyciel w klasie uczy się na stałe; odbędzie co najmniej dwa spotkania z rodzicami uczniów na temat gier i kodowania. W ich rodzinach podniesiona zostanie świadomość ich zrozumienia tych gier i kodowania w naszym życiu i edukacji ucznia.
3. W ramach sieci informacji o edukacji miała na celu komunikację między nauczycielami i uczniami za pomocą Eba Cody, Toxicode, Codeorg oraz zapewnienie materiałów, z których mogliby korzystać przez całe swoje życie edukacyjne. Uczniom zapewni się dobry czas, grając w gry umysłowe i wywiadowcze z rodzinami w domu. Korzystając z programów Eba Cody, Codeorg i Toxicode związanych z kodowaniem, będą się dobrze bawić i rozumieć zaprojektowane przez siebie algorytmy.
4. Uczniowie mają na celu poprawę ducha zespołu, grając w gry indywidualne i grupowe z kolegami z klasy. Studenci są uświadamiani o swoich indywidualnych kompetencjach.
5. Uczniowie mają uczyć się różnych gier kodujących od partnerów projektu oraz grać i dzielić się różnymi badaniami na temat kodowania.
6. Studenci otrzymają gry zorientowane na kodowanie oraz programy Eba Cody, Codeorg i Toxicode w celu rozwijania umiejętności projektowania, aplikacji, nawiązywania relacji przyczynowo-skutkowych, myślenia o kolejnym kroku, zwiększania sukcesu akademickiego i zabawy podczas nauki.
PROCES PRACY
1. Studenci otrzymają odpowiednie środowisko. (12-13 marca)
2. Spotkanie i wymiana pomysłów z partnerami (16–27 marca)
3. Nauczanie rodziców kontrolerów i gier reversi. (25 marca)
4. Nauczenie gry w warcaby dla uczniów (27 marca-20 kwietnia)
5. Nauczanie gry Reversi dla studentów (20–25 kwietnia)
6. Przynajmniej raz rodzice otrzymają seminarium na temat programów Eba Cody, Codeorg i Toxicode. Seminarium można powtórzyć na prośbę rodziców. (25 kwietnia)
7. Informacje o Eba Cody zostaną przekazane przez podanie informacji.(27 kwietnia-6 maja)
8. Aby poinformować uczniów o programie Toxicode i wykonać ćwiczenia. (6-18 maja)
9. Aby poinformować studentów o programie Codeorg. (18 maja-5 czerwca)
10. Studenci są przygotowani do przygotowania produktów z rodziną w domu.(5-15 czerwca)
11. Prezentacja prac uczniów podczas projektu (16–18 czerwca)
12. Nagradzanie uczniów, którzy są właścicielami produktu, poprzez wybranie produktów, które są lubiane.(19 czerwca)
OCZEKIWANE WYNIKI
1. Aby zapewnić, że uczniowie i ich rodziny spędzają czas w domu.
2. Zapewnienie kontynuacji nauki w domu.
3. Uczniowie mogą myśleć i rozwijać świadomość zespołu jeden krok po wspólnym rozumowaniu poprzez gry i działania związane z kodowaniem.
4. Uczniowie mogą efektywnie korzystać z tych programów. Produkuje produkty objęte zakresem programu, wykorzystując własną wiedzę i umiejętności.
5. W wyniku umieszczenia produktów w środku rozwijają się pewność siebie i umiejętności kreatywnego myślenia.
6. Naucz się korzystać z nich poprawnie i zgodnie z celem w procesie, w którym internet i komputer są powiązane z lekcjami.

eTwinning label



nasze logo - our logo - logomuz



nasza aktywność - our activity - faaliyetimiz





kodowanie "na dywanie"
"on the carpet" coding
"halının üstünde" kodlaması





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz