Four basic skills (speaking-writing-reading and listening skills) are very important for a person to learn a foreign language.By associating four seasons with these four skills, we aim to both achieve our lesson goals and develop pupils' four basic skills.As the whole world is experiencing a pandemic, we will take advantage of the digital world.
Our pupils will be more eager to learn if they know how to use what they learn in real life so we need to motivate our pupils to participate actively in lessons and facilitate learning a foreign language for them.We will integrate real life to this project and teach our pupils months, seasons,weather conditions and season's clothes.
We will pay attention to eSafety.Our pupils will participate democratically in activities.
This is a CLIL (Content and Language Integrated Learning) project and multidisciplinary approach is adopted.We will integrate Social Studies Lesson's Subjects to this project.
CELE
With this project, we aim
- to improve four basic skills
- to facilitate learning a foreign language
- to improve self confidence
- to be motivated and participate actively in lessons
- to use and develop web 2.0 Tools of ICT for school curriculum
- to raise awareness to importance of learning a foreign language
- to pay attention to esafety-democratic participation-game based and project based learning with school student teams
- to prepare common final products and collaborative team works
- to develop collaboration and communication
- to disseminate individual and common works
- to create a project blog
- to take the advantage of digital world
POSTĘP DZIAŁAŃ
- preparation
- creating project map
- preparing logo and poster
- preparing pre students, teachers and parent surveys
- introducing schools,cities, teachers and pupils
- creating school teams and mixed country teams
- April
- First week's work -winter
- Second week's work -fall
- Third week's work -spring
- Fourth week's work -summer
- May
- First week
- winter's speaking reading writing and listening activities
- Second week
- fall's speaking reading writing and listening activities
- Third week
-s pring's speaking reading writing and listening activities
- Fourth week
- summer's speaking reading writing and listening activities which are decided alltogether
- Throughout the project, we will communicate and decide on common final products and collaborative team works with project partners
- We will organise online meetings
- We will prepare pre and post teacher, student and parent evaluation surveys
- We will communicate collaborate and disseminate our project
SPODZIEWANE REZULTATY
At the end of our project,
- our pupils will be motivated to take part lessons actively
- they will be willing to learn a foreign language
- their four basic skills will improve
- they will learn a foreign language effectively
- they will be aware of the relation between school and real life
- they will be aware of esafety
- their self confidence will improve
- they will be willing to work collaboratively
- their communication skills will improve
- multidisciplinary approach will have been adopted to project
- we will create common final products and collaborative team works
Cztery podstawowe umiejętności (mówienie-pisanie-czytanie i umiejętność słuchania) są bardzo ważne dla osoby uczącej się języka obcego. Łącząc cztery pory roku z tymi czterema umiejętnościami, dążymy zarówno do osiągnięcia celów lekcji, jak i do rozwijania czterech podstawowych umiejętności uczniów. Ponieważ cały świat przeżywa pandemię, wykorzystamy świat cyfrowy.
Nasi uczniowie będą chętniej się uczyć, jeśli będą umieli wykorzystać to, czego się nauczyli w prawdziwym życiu, dlatego musimy zmotywować naszych uczniów do aktywnego udziału w lekcjach i ułatwić im naukę języka obcego. uczyć naszych uczniów miesięcy, pór roku, warunków pogodowych i ubioru na sezon.
Będziemy zwracać uwagę na eBezpieczeństwo, a nasi uczniowie będą demokratycznie uczestniczyć w zajęciach.
Jest to projekt CLIL (Content and Language Integrated Learning) i przyjęto podejście multidyscyplinarne. Zintegrujemy przedmioty lekcji nauk społecznych w tym projekcie.
CELE
Celem tego projektu jest
- poprawić cztery podstawowe umiejętności
- ułatwienie nauki języka obcego
- poprawić pewność siebie
- być zmotywowanym i aktywnie uczestniczyć w lekcjach
- używanie i rozwijanie narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnych Web 2.0 w programie nauczania
- podnoszenie świadomości znaczenia nauki języka obcego
- zwrócenie uwagi na e-bezpieczeństwo-demokratyczną partycypację opartą na grach i uczeniu się opartym na projektach z zespołami uczniów
- przygotować wspólne produkty końcowe i wspólne prace zespołowe
- rozwój współpracy i komunikacji
- rozpowszechnianie prac indywidualnych i wspólnych
- tworzyć blog projektu
- czerpać korzyści z cyfrowego świata
POSTĘP DZIAŁAŃ
- przygotowanie
- tworzenie mapy projektu
- przygotowanie logo i plakatu
- przygotowywanie ankiet dla uczniów, nauczycieli i rodziców
- wprowadzanie szkół, miast, nauczycieli i uczniów
- tworzenie szkolnych drużyn i mieszanych drużyn krajowych
- Kwiecień
- Praca w pierwszym tygodniu -zima
- Drugi tydzień pracy - upadek
- Trzeci tydzień pracy -wiosna
- Praca w czwartym tygodniu - lato
- Maj
- Pierwszy tydzień
- zimowe mówienie, czytanie, pisanie i słuchanie
- Drugi tydzień
- jesienne mówienie, czytanie, pisanie i słuchanie
-Trzeci tydzień
- wiosenne mówienie, czytanie, pisanie i słuchanie
-Czwarty tydzień
- przemówienia letnie, czytanie, pisanie i słuchanie, które są wspólnie ustalane
- W trakcie trwania projektu będziemy komunikować się i decydować o wspólnych produktach końcowych i zespołowej współpracy z partnerami projektu
- Zorganizujemy spotkania online
- Przygotujemy ankiety ewaluacyjne dla nauczycieli, uczniów i rodziców
- Będziemy komunikować się, współpracować i rozpowszechniać nasz projekt
SPODZIEWANE REZULTATY
Pod koniec naszego projektu
- nasi uczniowie będą zmotywowani do aktywnego udziału w lekcjach
- będą chętni do nauki języka obcego
- poprawią się ich cztery podstawowe umiejętności
- skutecznie nauczą się języka obcego
- będą świadomi relacji między szkołą a prawdziwym życiem
- będą świadomi esafety
- poprawi się ich pewność siebie
- chętnie będą współpracować
- poprawią się ich umiejętności komunikacyjne
- do projektu zostanie przyjęte podejście multidyscyplinarne
- stworzymy wspólne produkty końcowe i wspólne prace zespołowe
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz