sobota, 27 stycznia 2024

podwodny świat

• rozbudzanie zainteresowania światem podwodnym
• poznawanie różnorodności podwodnego świata i jego mieszkańców
• budowanie wrażliwości na piękno przyrody
• rozwijanie wyobraźni i słownictwa

Underwater World:
* arousing interest in the Underwater World
* learning about the diversity of the underwater world and its inhabitants
* building sensitivity to the beauty of nature
* developing imagination and vocabulary

wiersz: Podwodny świat - Maciejka Mazan
Najlepsze wakacje świata
byłyby na dnie morza!
Tam spotkasz ośmiornicę
i elektrycznego węgorza.
Tam urządzisz wyścigi
z morskimi konikami,
na zatopionym wraku
znajdziesz skrzynię z perłami,
sprawdzisz, czy płaszczki są płaskie,
a jeżowce – zjeżone,
czy wszystkie zielenice
są naprawdę zielone.
Coś utniesz z rybą piłą,
coś wbijesz z rybą młotem
i razem z kaszalotem
śmigniesz tam i z powrotem.
A kiedy z tych wakacji
będziecie odjeżdżali,
to na rafie dla mamy
zbierzesz bukiet korali!

Co to jest podwodny świat?
Jakie morskie stworzenia zostały wymienione w wierszu?
Jakie jeszcze inne zwierzęta żyją w wodach mórz i oceanów?
Jakie znasz bajki, które rozgrywają się w podwodnym świecie?
W jaki sposób ludzie mogą oddychać pod wodą?
Co to jest rafa koralowa?



prace plastyczne: akwarium, jak wyglądałby wakacje wasze podwodne wakacje, ośmiornica

porównanie: ośmiornica /8 ramion/ - kałamarnica /10 ramion/
kolorowe kartki z bloku, kolorowa bibuła, klej, nożyczki
zadanie - przygotowanie ośmiornicy, z bloku technicznego wycinamy półokrąg – tułów ośmiornicy, paski z kolorowej bibuły – ramiona i przyklejamy do tułowia

Opowieści morskiej muszelki - współne opowiadanie

puzzle







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz