piątek, 3 maja 2024

Europa i ja - podsumowanie projektu


aby otrzymać certyfikat trzeba było wykonać co najmniej 8 zadań z 13, my wykonaliśmy wszystkie zadania

uczestnicy projektu:


#Europaija #zadanie1 #San Marino, Szkoła Podstawowa nr 84 im. Tadeusza Kościuszki w Poznaniu, świetlica, Danuta Bartkowiak – Siekańska
zadania 1- 13


#Europaija #zadanie1 #San Marino, Szkoła Podstawowa nr 84 im. Tadeusza Kościuszki w Poznaniu, świetlica, Danuta Bartkowiak – Siekańska
zadanie 1
SYMBOLE NARODOWE - zadanie obowiązkowe - zacznijmy od kilku prostych działań: przedstawcie dzieciom kraj, który będziecie poznawać, wskażcie go na mapie, zapoznajcie ze stolicą itp. Informacje prosimy dobrać odpowiednio do wieku i możliwości uczestników. Po tym wstępie możemy przejść do części głównej zadania. Każde państwo posiada symbole narodowe, do których należy: hymn, flaga oraz godło. Wybierzcie, co najmniej jeden z tych symboli i przedstawcie go innym. Może będzie to krótki filmik, na którym, dzieci zachowując odpowiednią postawę, słuchają hymnu, a może wykonacie wspólnie lub indywidualnie godło lub flagę? Wszystko zależy od Waszych pomysłów i kreatywności. Jest to zadanie obowiązkowe do wykonania
link

#Europaija #zadanie2 #San Marino, Szkoła Podstawowa nr 84 im. Tadeusza Kościuszki w Poznaniu, świetlica, Danuta Bartkowiak – Siekańska
zadanie 2
BAJKA, KSIĄŻKA, SŁUCHOWISKO LUB FILM - musimy lepiej poznać kraj, który wybraliśmy, czasem warto skorzystać z tego, co już jest. To zadanie polega na odnalezieniu w zasobach internetowych słuchowiska, filmu, bajki itp. lub książki, które nawiązują do wybranego przez Was kraju. Zapoznajcie się sami z materiałem, a potem pochwalcie się, co udało Wam się znaleźć
link

#Europaija #zadanie3 #San Marino, Szkoła Podstawowa nr 84 im. Tadeusza Kościuszki w Poznaniu, świetlica, Danuta Bartkowiak – Siekańska
zadanie 3
SŁOWNIK OBRAZKOWY - w każdym kraju ludzie porozumiewają się w innym języku. Stwórzcie słowniczek obrazkowy - minimum 10 wyrazów – obrazek + podpis w języku używanym w wybranym przez Was kraju, pochwalcie się nim. Jeżeli w wybranym przez Was kraju jest więcej niż jeden język urzędowy, to wybór należy do Was
link

#Europaija #zadanie4 #San Marino, Szkoła Podstawowa nr 84 im. Tadeusza Kościuszki w Poznaniu, świetlica, Danuta Bartkowiak – Siekańska
zadanie 4
CIEKAWE MIEJSCA - nauczyciele tworzą prezentację dla swojej grupy (min.10 slajdów), w której należy umieścić miejsca, które trzeba zobaczyć w wybranym kraju. Obejrzyjcie wspólnie w klasie, a potem pokażcie na grupie. Prezentację należy dostosować do Waszych podopiecznych, można ograniczyć się tylko do zdjęcia oraz nazwy, a może to być prezentacja bardziej rozbudowana. Prosimy pamiętać, aby podawać źródła wykorzystanych zdjęć. Na grupie projektowej można udostępnić plik z prezentacją lub zdjęcia
link

#Europaija #zadanie5 #San Marino, Szkoła Podstawowa nr 84 im. Tadeusza Kościuszki w Poznaniu, świetlica, Danuta Bartkowiak – Siekańska
zadanie 5
ZWIERZĘTA I ROŚLINY - poznajemy zwierzęta lub rośliny znajdujące się w wybranym przez Was kraju. Następnie dowolną techniką plastyczną wykonujemy wybrane zwierzę lub roślinę
link

#Europaija #zadanie6 #San Marino, Szkoła Podstawowa nr 84 im. Tadeusza Kościuszki w Poznaniu, świetlica, Danuta Bartkowiak – Siekańska
zadanie 6
EUROPEJSKA KUCHNIA - każde państwo ma swoje tradycyjne potrawy, jeżeli macie taką możliwość to przygotujcie danie związane z wybranym przez Was krajem. Koniecznie sfotografujcie go i prześlijcie nam przepis na grupie
link

#Europaija #zadanie7 #San Marino, Szkoła Podstawowa nr 84 im. Tadeusza Kościuszki w Poznaniu, świetlica, Danuta Bartkowiak – Siekańska
zadanie 7
MUZYKA - każde państwo ma charakterystyczną dla siebie melodię lub taniec. Wyszukajcie muzykę, piosenkę lub taniec, który kojarzy się z wybranym przez Was krajem, a następnie stwórzcie do niej swój autorski układ choreograficzny (proszę pamiętać o dostosowaniu go do swojej grupy – nie musi być skomplikowany) lub odtwórzcie to co zostało już stworzone (koniecznie podając źródło). A może nauczycie się fragmentu jakiejś piosenki?
link

#Europaija #zadanie8 #San Marino, Szkoła Podstawowa nr 84 im. Tadeusza Kościuszki w Poznaniu, świetlica, Danuta Bartkowiak – Siekańska
zadanie 8
EUROPEJSKIE ZABAWY - w każdym kraju na całym świecie są dzieci, które uwielbiają się bawić. W co się bawią dzieci w wybranym przez Was kraju? Pokażcie nam wybraną zabawę link

#Europaija #zadanie9 #San Marino, Szkoła Podstawowa nr 84 im. Tadeusza Kościuszki w Poznaniu, świetlica, Danuta Bartkowiak – Siekańska
zadanie 9
LICZBY w zależności od wieku i możliwości grupy pokażcie innym jak liczy się w wybranym przez Was kraju
link

#Europaija #zadanie10 #San Marino, Szkoła Podstawowa nr 84 im. Tadeusza Kościuszki w Poznaniu, świetlica, Danuta Bartkowiak – Siekańska
zadanie 10
SŁAWNI EUROPEJCZYCY - każdy kraj ma takie osoby, którymi może się pochwalić. Odnajdźcie taką osobę i zaprezentujcie nam ją. Może być to muzyk, artysta, aktor, naukowiec itp., ktoś żyjący lub nie
link

#Europaija #zadani11 #San Marino, Szkoła Podstawowa nr 84 im. Tadeusza Kościuszki w Poznaniu, świetlica, Danuta Bartkowiak – Siekańska
zadanie 11
POCZTÓWKA - zadanie obowiązkowe - każda grupa/ klasa proszona jest o przesłanie do organizatora pocztówki ze swojego regionu, która może być gotowa lub wykonana własnoręcznie. Prosimy o zawarcie informacji takich jak: nazwa placówki, jaka to klasa/grupa, imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego projekt w danej klasie/grupie oraz informacje o tym, jaki kraj poznajecie. Jest to zadanie obowiązkowe do wykonania. Pocztówki należy wysłać do 30 kwietnia 2024r. na adres: Szkoła Podstawowa w Bochotnicy ul. Zamłynie 1 24-120 Kazimierz Dolny
link

#Europaija #zadanie12 #San Marino, Szkoła Podstawowa nr 84 im. Tadeusza Kościuszki w Poznaniu, świetlica, Danuta Bartkowiak – Siekańska
zadanie 12
STOLICA OCZAMI DZIECKA - każde państwo posiada najważniejsze miasto, czyli stolicę, dzieci tworzą prace plastyczną
link

#Europaija #zadanie13 #San Marino, Szkoła Podstawowa nr 84 im. Tadeusza Kościuszki w Poznaniu, świetlica, Danuta Bartkowiak – Siekańska
zadanie 13
WŁASNA PROPOZYCJA - inny pomysł na to jak wzbogacić wiedzę dzieci/uczniów na temat wybranego kraju niż te, które zostały zaproponowane przez organizatora
link

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz