środa, 4 listopada 2020

TEMATİK ÖĞRENME VE STEM SERÜVENİMİZ - THEMATIC LEARNING AND OUR STEM ADVENTURE

 

O projekcie

Disiplinler arası olarak da bilinen tematik yaklaşımla amaçlanan farklı disiplinleri bir tema ya da konu etrafında ilişkilendirilerek kalıcılığı sağlamaktır.Projemiz erken çocukluk eğitiminde tematik öğrenme ile çocukların bir tema içinde öğrenmeyi çerçeveleyerek çok çeşitli beceriler geliştirmesini sağlamak ve ayrıca Tematik eğitim yaklaşımıyla birleştirilen STEM programları ile alışılagelmiş fen konularını alıp bu konuları teknoloji ve mühendislikle birleştirerek 21. yüzyıla uygun bireyler yetiştirmektir.
The thematic approach, also known as interdisciplinary, aims to achieve permanence by combining different disciplines around a theme or subject. Our project is to enable children to develop a wide variety of skills by framing thematic learning within a theme in early childhood education and learning, and at the same time to bring up individuals suitable for the 21st century by combining traditional science subjects with STEM programs.

CELE

1) Doğal bir keşif akışı ile çocuklar kendilerini beğenerek farklı görevlere daha iyi odaklanabilecekler.
2) Çocuklar önceki deneyimleri üzerine bilgilerini geliştirecek ve zaten bildikleri şeylere daha güçlü bağlantılar kurarak yeni bilgileri daha iyi kavrayabilecekler. Çocuklar multidisipliner bir yaklaşımla yinelenen temaları araştırdıklarında, daha iyi içselleştirebilecek .
3) Çeşitli ilgi alanlarına sahip çocuklar temaları müzik, şarkı söyleme, dans etme, bir oyunda performans gösterme, el sanatları , stem etkinlikleri veya deneyler yoluyla keşfedebilecekler.
1) With a natural flow of exploration, children will be able to better focus on different tasks with pleasure.
2) When children discover recurring themes with a multidisciplinary approach, they will be able to internalize them better.
3) Children with different interests will be able to explore topics such as music, singing, dancing, playing, crafts, root activities or experiments.

POSTĘP DZIAŁAŃ

Projemiz Kasım 2020 de başlayıp Mayıs 2020'de sona erecektir.Twinspace sayfasının oluşturulup ,ortaklarca fikir alışverişleri yapılması ile temalar belirlenecektir.
1-Belirlenen Temalara yönelik sanat,müzik,dil,okur-yazarlık,matematik-mühendislik,bilim,teknoloji,kodlama,fiziksel aktivite gibi alanlarda kazanımlar ve temaları destekleyen etkinlikler uygulanarak sayfalara yüklenecek.
3-Okulöncesi müfredatı kullanarak her ayda farklı bir temayı vurgulayan aylık bir program hazırlanacak ve etkileşimli ders planları ile stem planları hazırlanacak.
6-Web2 araçları kullanılarak uzaktan eğitim ile de temalar desteklenecek.
Our project will start in November 2020 and end in May 2020. Themes will be determined by creating the Twinspace page and exchanging ideas with the partners.
1- Activities supporting achievements and themes in fields such as art,music, language,literacy,mathematics-engineering,science,technology,coding,physical activity,web2 will be implemented and uploaded to the pages.

SPODZIEWANE REZULTATY

Tematik öğrenme belirli bir süre boyunca gerçekleşir,böylece çocuklar temayla ilgili çok sayıda konuyu ve etkinliği keşfeder.Erken çocukluk eğitiminde Tematik yaklaşım ile öğrencilerimizin farklı disiplinler ile temel gelişim alanları olan Bilişsel gelişim,dil ve okuryazarlık,motor becerileri geliştirme, algoritmik,aritmetik,matematik-mühendislik,sosyal ve duygusal gelişim,estetik,yaratıcı ifade,teknoloji ve bilişim gibi bir çok alanda gelişimlerini desteklemek.
Thematic learning takes place over a period of time, so that children discover a large number of topics and activities related to the theme.With the thematic approach in early childhood education, our students' basic development areas with different disciplines, Cognitive development, language and literacy, motor skills development, algorithmic, arithmetic, mathematics. to support their development in many fields such as engineering, social and emotional development, aesthetics, creative expression, technology and informatics.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz