poniedziałek, 1 lutego 2021

przyjazne dla natury, świadome pokolenie

 Nature Friendly, Conscious Generation

O projekcie

Children have a natural inclination to explore and learn. A rich, stimulating environment should be offered to support children's learning. It is necessary for children to strengthen their bonds with nature, to be aware of their responsibilities against environmental problems they will encounter in the future, and to know and love the natural environment they live in in order to produce solutions. Nature conservation should become a philosophy of life. It should be taught that the resources in nature are not unlimited and should be consumed consciously. At the same time, one of the basic elements of a conscious generation is to gain the habit of reading books. We will try to give our students the habit of reading books with their families.

Dzieci mają naturalną skłonność do odkrywania i uczenia się. Należy zaoferować bogate, stymulujące środowisko wspierające naukę dzieci. Konieczne jest, aby dzieci wzmacniały więź z naturą, były świadome swojej odpowiedzialności za problemy środowiskowe, jakie napotkają w przyszłości, a także znały i kochały środowisko naturalne, w którym żyją, aby tworzyć rozwiązania. Ochrona przyrody powinna stać się filozofią życia. Należy uczyć, że zasoby naturalne nie są nieograniczone i należy je spożywać świadomie. Jednocześnie jednym z podstawowych elementów świadomego pokolenia jest wyrobienie nawyku czytania książek. Postaramy się, aby nasi uczniowie mieli nawyk czytania książek z rodziną.

CELE

To instill a love of nature for the world to be a sustainable living space. To give our students a love of nature. To instill an awareness of protecting nature by exploring the beauties in its immediate surroundings. To raise awareness of responsibility, To strengthen the feelings of curiosity and discovery, To emphasize the importance of recycling. To gain the habit of reading books. To create awareness in students about conscious and safe internet use. To make the child think creatively. Helping the child to design what he or she thinks. To create the consciousness that we share the world with other living and non-living beings. To enable them to understand the importance of protecting nature. To instill a love of nature for the world to be a sustainable living space. To provide students with opportunities to experiment, predict, observe, wonder, ask questions, research and investigate. Learning different practices in cooperation by closely following the work done in different school

Zaszczepić miłość do natury, aby świat był zrównoważoną przestrzenią życiową. Aby dać naszym uczniom miłość do natury. Zaszczepienie świadomości ochrony przyrody poprzez odkrywanie piękna w jej bezpośrednim otoczeniu. Podnoszenie świadomości odpowiedzialności, Wzmocnienie poczucia ciekawości i odkrycia, Podkreślenie wagi recyklingu. Aby nabrać zwyczaju czytania książek. Uświadomienie uczniom świadomego i bezpiecznego korzystania z internetu. Aby dziecko myślało kreatywnie. Pomaganie dziecku w projektowaniu tego, co myśli. Aby stworzyć świadomość, że dzielimy świat z innymi żywymi i nieożywionymi istotami. Aby umożliwić im zrozumienie, jak ważna jest ochrona przyrody. Zaszczepić miłość do natury, aby świat był zrównoważoną przestrzenią życiową. Zapewnienie uczniom możliwości eksperymentowania, przewidywania, obserwacji, zastanawiania się, zadawania pytań, badań i badań. Poznanie różnych praktyk we współpracy poprzez ścisłe śledzenie pracy wykonywanej w różnych szkołach

POSTĘP DZIAŁAŃ

Our project will take place in February-March-April-May. Depending on the progress of the pandemic process, our project can be done face-to-face or continue remotely. The main line activities of our project are determined and the details will be continued by receiving the ideas and opinions of the project partners. The determined works will be continued by distributing the tasks among our relevant partners. We will organize webinars, meet each other and work with groups. The whole process will be enriched with technological tools and web2.0 tools and transferred to the relevant pages.

February: Addition of project partners, logo-poster, webinar

Conscious and safe internet use

March: Zero waste and recycling

April: love of nature, clean environment

Getting into the habit of reading books

May: Energy resources

Joint product studies

June: Project termination

Quality Label application

The project will be inspired by nature on these 4 main topics.

Nasz projekt odbędzie się w okresie luty-marzec-kwiecień-maj. W zależności od przebiegu procesu pandemii, nasz projekt może być realizowany osobiście lub kontynuowany zdalnie. Określone są główne kierunki działań naszego projektu, a szczegóły będą kontynuowane po zebraniu pomysłów i opinii partnerów projektu. Wyznaczone prace będą kontynuowane poprzez rozdzielenie zadań między naszych właściwych partnerów. Zorganizujemy webinary, spotkamy się i będziemy pracować w grupach. Cały proces zostanie wzbogacony o narzędzia technologiczne i narzędzia web2.0 oraz przeniesiony na odpowiednie strony.

Luty: dodanie partnerów projektu, logo-plakat, seminarium internetowe

Świadome i bezpieczne korzystanie z internetu

Marzec: zero odpadów i recykling

Kwiecień: miłość do natury, czyste środowisko

Nabycie nawyku czytania książek

Maj: zasoby energii

Wspólne badania produktów

Czerwiec: Zakończenie projektu

Wniosek o przyznanie znaku jakości

Projekt będzie inspirowany naturą w tych 4 głównych tematach.

SPODZIEWANE REZULTATY

Recognizing that the resources in nature are limited, using it consciously, realizing the importance of recycling, seeing nature as a place of education, establishing logical relationships between objects and events that come across it, ensuring that they learn what they can do with nature, how to use natural materials effectively, awareness of nature in our students to create, to develop environmental awareness. Repairing the damaged bond between our children and nature, to make children break away from the digital world and reconcile with nature again. Making inferences in the face of events in the world he lives in. To be more sensitive and sensitive to nature. The development of skills such as imagination and creativity. Online communication with other friends involved in the project. To gain the habit of reading books with their parents. To establish the awareness that protecting nature is everyone's duty.

Uznanie, że zasoby w przyrodzie są ograniczone, świadome ich wykorzystanie, uświadomienie sobie wagi recyklingu, postrzeganie przyrody jako miejsca edukacji, ustanowienie logicznych relacji między przedmiotami i zdarzeniami, które ją spotykają, upewnienie się, że uczą się, co mogą zrobić z przyrodą jak efektywnie wykorzystywać naturalne materiały, świadomość natury u naszych uczniów do tworzenia, rozwijanie świadomości ekologicznej. Naprawa zniszczonej więzi między naszymi dziećmi a naturą, aby dzieci oderwały się od cyfrowego świata i ponownie pogodziły się z naturą. Wyciąganie wniosków na temat wydarzeń w świecie, w którym żyje. Być bardziej wrażliwym i wrażliwym na przyrodę. Rozwój umiejętności, takich jak wyobraźnia i kreatywność. Komunikacja online z innymi przyjaciółmi zaangażowanymi w projekt. Nabrać zwyczaju czytania książek z rodzicami.
Uświadomienie sobie, że ochrona przyrody jest obowiązkiem każdego.

our logo



our poster


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz