Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Z kulturą mi do twarzy” – IV edycja
Szkoła Podstawowa nr 84 im. Tadeusza Kościuszki w Poznaniu
nauczycielka: Danuta Bartkowiak – Siekańska
uczestnicy projektu:
podsumowanie całego projektu:
moduł 1 – wykonanych 9 zadań +1
moduł 2 – wykonanych 8 zadań
moduł 3 – wykonanych 6 zadań
moduł 4 – wykonanych 14 zadań
z każdego modułu trzeba było wykonać 5 zadań
wybrane zdjęcia:
wprowadzenie, opis – link
MODUŁ I – W KRAINIE MUZ
zadanie 14
„Śladami przeszłości” – zwiedzanie muzeum w zależności od możliwości, np. muzeum zabawek, archeologiczne, historyczne - link
zadanie 15
„Mistrzowie pędzla” – zapoznanie z dziełami wybitnych malarzy w różnoraki sposób, np. stworzenie „żywego obrazu”, tworzenie reprodukcji przez dzieci, nadawanie nowych tytułów według pomysłów uczniów - link
zadanie 16
„Najpiękniej maluje…” – stworzenie albumu prezentującego najważniejsze dzieła wybranego malarza, zawierającego ciekawostki na temat jego życia i twórczości (może być to forma papierowa lub projekt w Power Point/Canva itp.)
Vincent van Gogh - link
zadanie 17
„Tysiąc barw wokół nas” - link
zadanie 19
„Z wizytą w teatrze” – wyjście na dowolny spektakl teatralny i wykonanie plastycznej ilustracji przedstawienia - link
zadanie 27
„Zaczytani jesienią” – zorganizowanie konkursu fotograficznego, którego celem jest wykonanie portretu dziecka czytającego książkę w pięknej jesiennej scenerii - link
zadanie 31
„Book crossing” – stworzenie kącika wymiany książek - link
zadanie 46
„Dzień Kropki” (15.09.) – zorganizowanie święta kreatywności w placówce (motyw przewodni: kropka) – zadanie to można zrealizować w podanym terminie (będzie ono zaliczone)- link
zadanie 48
*** Zadanie dla nauczyciela ***
wybierz się z rodziną lub znajomymi do teatru, muzeum, opery, filharmonii i podziel się z nami informacją co ciekawego udało Ci się zobaczyć (zadanie nie jest obowiązkowe, ale wliczane do realizacji) - link
***
MODUŁ II – TU JEST MOJE MIEJSCE
zadanie 3
„Warsztaty ludowe” – zorganizowanie lub udział w warsztatach ludowych, np. malowanie pisanek, wyplatanie z wikliny, robienie wianków, tradycyjnych ozdób bożonarodzeniowych itp. - link
zadanie 10
„Nasz patron” – rozmowa kierowana na temat patrona placówki, wykonanie portretów i zorganizowanie wystawy - link
zadanie 16
„Do hymnu!” – przygotowanie uroczystości patriotycznej z okazji świąt państwowych. Kształtowanie postawy szacunku wobec symboli narodowych - link
zadanie 20
„Znani Polacy” - przybliżenie dzieciom/młodzieży sylwetki znanego Polaka - link
zadanie 22
„Tylko w moim mieście” – co można zobaczyć TYLKO w Waszym mieście… - link
zadanie 23
„Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego” (21.02.) – rozmowa na temat roli języka w kulturze, zwracanie uwagi na językową poprawność. Stworzenie słownika najczęściej popełnianych błędów* (dzieci starsze od 4 klasy SP). Można zorganizować, np. konkurs poprawnej polszczyzny - link
zadanie 27
„Słowiańskie laleczki”– Motanki były dla Słowian swego rodzaju talizmanem. Wykonywano je z nici i skrawków materiału, wypełniano słomą, roślinami lub ziarnami. Miały one strzec domowników, pomagać matkom w opiece nad dziećmi, chronić gospodynie domowe. A może Wy wykonacie własną laleczkę? - link
zadanie 30
*** Zadanie dla nauczyciela ***
zrób zdjęcie miejsca w swojej okolicy, które jest Twoim ulubionym i opisz maksymalnie trzema zdaniami dlaczego kochasz właśnie to miejsce link
Stary Rynek, Park Wilsona, Dębina
wykonanych 8 zadań
***
MODUŁ III – KOCHAM, LUBIĘ, SZANUJĘ
zadanie 1
„Kodeks dobrego zachowania” – ustalenie zasad panujących w grupie / klasie w formie obrazkowej lub pisemnej i ich konsekwentne przestrzeganie - link
zadania 5, 7, 8
„Jesteśmy tacy sami”, „Zaświeć na niebiesko”, „Nie jestem kosmitą – mam zespół Aspergera” - link
zadanie 18
„Moje korzenie” – wykonanie drzewa genealogicznego przy współpracy z rodzicami (może być w formie konkursu). Praca wykonana techniką dowolną, forma płaska link
zadanie 30
*** Zadanie dla nauczyciela ***
aby dawać siebie innym, trzeba czasem pomyśleć o sobie. Dlatego… Zrób coś co sprawi Ci przyjemność (dobra książka, deser, spacer, yoga, ulubiony sport…) i pochwal się jak miło spędziłaś/eś kilka chwil ze sobą! - link
Bałtyk
wykonanych 6 zadań
***
MODUŁ IV – KULTURY ŚWIATA
zadanie 2
„Chińskie wachlarze” – wykonanie z papieru wachlarzy i ozdobienie ich według własnego pomysłu - link
zadanie 9
„Mali i duzi architekci” – konstruowanie z dostępnych materiałów: klocki, kubki plastikowe, rolki, kartony - link
zadanie 10
„Zabawy z piłką” - link
zadanie 13
„Weneckie maski” – skąd się wzięły i jak je zrobić? – zajęcia tematyczne; wykonanie karnawałowych masek techniką dowolną - link
zadanie 14
„Karnawał na świecie” – obchody, stroje, zwyczaje – zajęcia tematyczne. Porównanie zwyczajów karnawałowych w Polsce i w innych krajach - link
zadanie 16
„Egipski szyfr” zapoznanie z wyglądem i historią pisma egipskiego. Zapisywanie hieroglifów patyczkiem umoczonym w farbie na rolce tapety. Wzór liter i symboli jest dostępny w Internecie - link
zadanie 17
„Piasek pustyni” - rysowanie na piasku – ćwiczenia grafomotoryczne lub obejrzenie spektaklu malowania piaskiem - link
zadanie 20
„Niezwykła sztuka origami” – zapoznanie z historią powstania origami; wykonanie dowolnej pracy z wykorzystaniem tej techniki - link
zadanie 22
„Pokaz mody” – Francja to przede wszystkim moda i szyk, zachęcamy więc do zorganizowania prawdziwego pokazu mody. Uwaga! Stroje mogą być również wykonane z surowców wtórnych link
zadanie 25
„Smerfne zabawy i gofry” – zapoznanie z kulturą Belgii; wspólne oglądanie wybranego odcinka „Smerfów”, degustacja gofrów link
zadanie 29
„W bocianim gnieździe” - według wierzeń, każdy bocian osiedlający się w pobliżu gospodarstwa wprowadza do niego spokój i harmonię link
zadanie 30 „W krainie wiatraków” – poznanie kultury holenderskiej i wykonanie pracy plastycznej: wiatrak lub tulipan techniką dowolną link
zadanie 33
„Quiz wiedzy” – zorganizowanie quizu wiedzy na temat poznanych krajów link
zadanie 34
*** Zadanie dla nauczyciela ***
pokaż za pomocą jednego zdjęcia (jeśli korzystasz ze zdjęć innych osób, proszę dopisz źródło) swoje ulubione miejsce na świecie (nie w Polsce!), które odwiedziłaś/eś lub chciałabyś/chciałbyś odwiedzić. Dlaczego? Uzasadnij za pomocą dwóch zdań - link
Portugalia - Lizbona, Hiszpania – Sevilla
05 -07.02.2010 - konferencja eTwinning 2010 w Sewilli – uroczysta ceremonia wręczania nagród w konkursie europejskim; 5 rocznica powstania programu eTwinning wydanie publikacji: eTwinning w Polsce – to już 5 lat. Wybór projektów nagrodzonych Krajową Odznaką Jakości - link
Słowacja spotkanie z ludzi z całego świata, na Słowacji byłam kilka razy, bardzo mile wspominam tam pobyt link
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz