wtorek, 9 sierpnia 2022
podróże małe i duże
Motywacja wprowadzenia innowacji
Innowacja „Podróże małe i duże - Polska” jest wyjściem naprzeciw potrzebom
poszerzenia wiedzy dotyczącej kraju ojczystego.
1. ZAŁOŻENIA OGÓLNE
- innowacja skierowana jest do wszystkich placówek oświatowych
- główne założenia pracy na innowacyjnych zajęciach:
- zapoznanie
uczniów z informacjami dotyczącymi Polski i jej regionów, historii i oraz
wszelkich zagadnień związanych z krajem
- wdrożenie pracy
metodą projektową
- wykorzystanie technik plastycznych
2.
CELE INNOWACJI
· kształtowanie szacunku dla własnego państwa oraz poczucia tożsamości
narodowej
· rozwijanie u dzieci zainteresowań symbolami narodowymi
· poznanie historii, tradycji, architektury, przyrody swojego regionu, dostrzeganie
piękna ojczystego miejsca
· budzenie poczucia więzi z najbliższym otoczeniem: rodzina, przedszkole,
miejscowość
· przybliżenie sylwetki wybranych bohaterów narodowych z kraju i swojego regionu
· uwrażliwienie na piękno języka polskiego i zachęcanie do posługiwania się
poprawną polszczyzną
· poznanie legend i baśni polskich
· dostrzeganie piękna i wartości sztuki oraz dorobku polskiej nauki i
kultury
· okazywanie szacunku członkom rodziny, osobom z bliskiego otoczenia:
poprawne, pozytywnie nacechowane relacje z drugim człowiekiem
· kształtowanie u dzieci świadomości posiadania własnych praw: znajomości
swojej wartości jako człowieka i jako jednostka "wiem kim jestem"
3.
METODY I FORMY
Koordynatorzy wykorzystują metodę projektu realizując tematy zawarte w projekcie. Podczas projektu zostaną wykorzystane różnorodne formy pracy, które zostaną zaprezentowane w końcowym sprawozdaniu.
4. PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA
Uczniowie:
a) zdobywają wiedzę w sposób kreatywny
b) mają możliwość poznać w sposób bardziej szczegółowy tematykę
związaną ze swoim krajem
c) uczą się nowych technik plastycznych, form przekazu wiadomości
d) kształtują i wzbogacają swoją wiedzę, słownictwo, świadomość
kulturową i patriotyczną
5. TEMATYKA ZAJĘĆ
Zadania obowiązkowe - I półrocze
Zadanie
1. Miejska makieta (do 31.10.22r.)
Stwórzcie
makietę miasta, z którego pochodzicie z charakterystycznymi obiektami dla
danego miasta. Wykonanie tego zadania
jest obowiązkowe do 31.10.2022 roku i warunkuje dalsze uczestnictwo w
projekcie.
Zadania
2.
Kolorowanki
Wspólnie
pokolorujcie kolorowanki z charakterystycznymi miejscami w Polsce. Materiały
zostaną wysłane na adres mailowy, podany przy rejestracji do projektu.
WAŻNE! Zatrzymajcie je, ponieważ będą
potrzebne do wykonania zadania obowiązkowego w drugim etapie.
Zadania do wyboru - należy wybrać dwa
Zadanie
1. Zamkowa Polska
Poszukajcie
informacji na temat zamków, które znajdują się w Polsce. Wybierz jeden zamek i
stwórzcie plakat informacyjny.
Zadanie
2. Regionalne stroje ludowe z recyklingu
Stwórzcie
regionalny strój ludowy z materiałów przeznaczonych do recyklingu.
Zadanie
3.
Kącik regionalny
W
klasie lub na korytarzu szkoły zaprojektujcie kącik regionalny z różnymi
ciekawostkami na temat waszego miasta i nie tylko.
Zadanie
4. Jesienny spacer
Wybierzcie
się na spacer po swoim regionie i pobawcie się w fotografów. Pokażcie jak
piękny jest Wasz region!
Zadanie
5. Legenda o moim mieście
Stwórzcie
historię dotyczącą Waszego miasta. Dodatkowo zilustrujcie swoją historię.
Zadania obowiązkowe - II półrocze
Zadanie
1. Dzień Podróżnika
Udajcie
się w podróż do wybranego regionu Polski. Stwórzcie o nim gazetkę,
przeczytajcie legendę, posłuchajcie muzyki regionalnej.
Zadanie 2. Praca z mapą– zadania obowiązkowe
Na mapie Polski
zaznaczcie miejsca, które występowały w kolorowance.
Kontur mapy jest dostępny na grupie projektowej w folderze materiały.
Zadanie 3. Pocztówka
z mojego miasta (do 29.04.2023 r.)
Prześlijcie do Organizatorów pocztówkę z Waszego miasta.
Potrzebna jest ona do wykonania ogromnego plakatu, podsumowującego projekt
Szkoła Podstawowa nr 41
ul. Kormoranów 23
44-100 Gliwice
z dopiskiem „Podróże małe i duże –
Polska”
Zadania do wyboru
Zadanie 1. Piosenka ludowa
Wysłuchajcie różnych piosenek ludowych.
Wybierzcie tę, która Wam się
najbardziej podoba i nauczcie się ją śpiewać.
Rezultaty przedstawcie w
filmiku.
Zadanie 2. Sławni ludzie z mojego regionu
Zaprojektujcie gazetkę szkolną, która zawiśnie
w klasie lub na korytarzu
o sławnych osobach z waszego miasta/
regonu.
Zadanie 3. Przysmaki regionalne
Przedstawcie regionalne przysmaki. Interpretacja dowolna.
Zadanie 4. Taniec ludowy
Poszukajcie i zapoznajcie się z tańcami
ludowymi. Wybierzcie jeden taniec i nauczcie się go tańczyć. Z pokazu nagrajcie
film, który powinien trwać ok. 3 minut.
6.
EWALUACJA
W celu uzyskania
informacji zwrotnej koordynatorzy przeprowadzą:
- ankietę
dotyczącą oceny jakości przez uczniów innowacji
- rozmowy
indywidualne i grupowe z uczniami
- ankieta wśród
rodziców
Szczegółowa
analiza wyników ankiety, przeprowadzonych rozmów pozwoli ocenić stopień
realizacji zamierzonych celów. Działania te pomogą wyciągnąć wnioski,
zaplanować pracę i ewentualnie zmodyfikować metody pracy. Podjęta zostanie
także decyzja o potencjalnej kontynuacji innowacji na rok następny.
Wszystkie wyniki
i uwagi zostaną opracowanie w sprawozdaniu oraz udostępnione Dyrektorowi.
7.
SPODZIEWANE
EFEKTY
a) wzrost wiedzy dotyczącej Polski i różnorodnych zagadnień z nią związanych
b) zaangażowanie uczniów w krajowe akcje tematyczne
c) zwiększenie znaczenia placówki w środowisku lokalnym i ogólnopolskim
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz