wtorek, 9 sierpnia 2022

podróże małe i duże

Motywacja wprowadzenia innowacji

Innowacja „Podróże małe i duże - Polska” jest wyjściem naprzeciw potrzebom poszerzenia wiedzy dotyczącej kraju ojczystego.

 1.     ZAŁOŻENIA OGÓLNE

-     innowacja skierowana jest do wszystkich placówek oświatowych

-    główne założenia pracy na innowacyjnych zajęciach:

- zapoznanie uczniów z informacjami dotyczącymi Polski i jej regionów, historii i oraz wszelkich zagadnień związanych z krajem

- wdrożenie pracy metodą projektową

- wykorzystanie technik plastycznych

 

2.      CELE INNOWACJI

·  kształtowanie szacunku dla własnego państwa oraz poczucia tożsamości narodowej

·   rozwijanie u dzieci zainteresowań symbolami narodowymi

· poznanie historii, tradycji, architektury, przyrody swojego regionu, dostrzeganie piękna ojczystego miejsca

· budzenie poczucia więzi z najbliższym otoczeniem: rodzina, przedszkole, miejscowość

·  przybliżenie sylwetki wybranych bohaterów narodowych z kraju i swojego regionu

· uwrażliwienie na piękno języka polskiego i zachęcanie do posługiwania się poprawną polszczyzną

·  poznanie legend i baśni polskich

·  dostrzeganie piękna i wartości sztuki oraz dorobku polskiej nauki i kultury

·  okazywanie szacunku członkom rodziny, osobom z bliskiego otoczenia: poprawne, pozytywnie nacechowane relacje z drugim człowiekiem

· kształtowanie u dzieci świadomości posiadania własnych praw: znajomości swojej wartości jako człowieka i jako jednostka "wiem kim jestem"

 

3.     METODY I FORMY

Koordynatorzy wykorzystują metodę projektu realizując tematy zawarte w projekcie. Podczas projektu zostaną wykorzystane różnorodne formy pracy, które zostaną zaprezentowane w końcowym sprawozdaniu.

 

4.     PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA

Uczniowie:

a)   zdobywają wiedzę w sposób kreatywny

b) mają możliwość poznać w sposób bardziej szczegółowy tematykę związaną ze swoim krajem

c)   uczą się nowych technik plastycznych, form przekazu wiadomości

d)  kształtują i wzbogacają swoją wiedzę, słownictwo, świadomość kulturową i patriotyczną

 

5.     TEMATYKA ZAJĘĆ

Zadania obowiązkowe - I półrocze

Zadanie 1. Miejska makieta (do 31.10.22r.)

Stwórzcie makietę miasta, z którego pochodzicie z charakterystycznymi obiektami dla danego miasta.  Wykonanie tego zadania jest obowiązkowe do 31.10.2022 roku i warunkuje dalsze uczestnictwo w projekcie.

Zadania 2. Kolorowanki

Wspólnie pokolorujcie kolorowanki z charakterystycznymi miejscami w Polsce. Materiały zostaną wysłane na adres mailowy, podany przy rejestracji do projektu. 

WAŻNE! Zatrzymajcie je, ponieważ będą potrzebne do wykonania zadania obowiązkowego w drugim etapie.

Zadania do wyboru - należy wybrać dwa

Zadanie 1. Zamkowa Polska

Poszukajcie informacji na temat zamków, które znajdują się w Polsce. Wybierz jeden zamek i stwórzcie plakat informacyjny. 

Zadanie 2. Regionalne stroje ludowe z recyklingu

Stwórzcie regionalny strój ludowy z materiałów przeznaczonych do recyklingu.

Zadanie 3. Kącik regionalny

W klasie lub na korytarzu szkoły zaprojektujcie kącik regionalny z różnymi ciekawostkami na temat waszego miasta i nie tylko.

Zadanie 4. Jesienny spacer

Wybierzcie się na spacer po swoim regionie i pobawcie się w fotografów. Pokażcie jak piękny jest Wasz region!

Zadanie 5. Legenda o moim mieście

Stwórzcie historię dotyczącą Waszego miasta. Dodatkowo zilustrujcie swoją historię.

Zadania obowiązkowe - II półrocze

Zadanie 1. Dzień Podróżnika

Udajcie się w podróż do wybranego regionu Polski. Stwórzcie o nim gazetkę, przeczytajcie legendę, posłuchajcie muzyki regionalnej.

 Zadanie 2. Praca z mapą– zadania obowiązkowe

Na mapie Polski zaznaczcie miejsca, które występowały w kolorowance.
Kontur mapy jest dostępny na grupie projektowej w folderze materiały.

Zadanie 3. Pocztówka z mojego miasta (do 29.04.2023 r.)

Prześlijcie do Organizatorów pocztówkę z Waszego miasta. 

Potrzebna jest ona do wykonania ogromnego plakatu, podsumowującego projekt

Szkoła Podstawowa nr 41

ul. Kormoranów 23

44-100 Gliwice

z dopiskiem „Podróże małe i duże – Polska”

 Zadania do wyboru

 Zadanie 1. Piosenka ludowa

 Wysłuchajcie różnych piosenek ludowych. Wybierzcie tę, która Wam się  

 najbardziej podoba i nauczcie się ją śpiewać. Rezultaty przedstawcie w  

 filmiku.

Zadanie 2. Sławni ludzie z mojego regionu

 Zaprojektujcie gazetkę szkolną, która zawiśnie w klasie lub na korytarzu
 o sławnych osobach z waszego miasta/ regonu.

 Zadanie 3. Przysmaki regionalne

 Przedstawcie regionalne przysmaki.  Interpretacja dowolna. 

 Zadanie 4. Taniec ludowy

 Poszukajcie i zapoznajcie się z tańcami ludowymi. Wybierzcie jeden taniec i nauczcie się go tańczyć. Z pokazu nagrajcie film, który powinien trwać ok. 3 minut.

 

6.     EWALUACJA

W celu uzyskania informacji zwrotnej koordynatorzy przeprowadzą:

- ankietę dotyczącą oceny jakości przez uczniów innowacji

- rozmowy indywidualne i grupowe z uczniami

- ankieta wśród rodziców

Szczegółowa analiza wyników ankiety, przeprowadzonych rozmów pozwoli ocenić stopień realizacji zamierzonych celów. Działania te pomogą wyciągnąć wnioski, zaplanować pracę i ewentualnie zmodyfikować metody pracy. Podjęta zostanie także decyzja o potencjalnej kontynuacji innowacji na rok następny.

Wszystkie wyniki i uwagi zostaną opracowanie w sprawozdaniu oraz udostępnione Dyrektorowi.

 

7.     SPODZIEWANE EFEKTY

 a)     wzrost wiedzy dotyczącej Polski i różnorodnych zagadnień z nią związanych

b)    zaangażowanie uczniów w krajowe akcje tematyczne

c)     zwiększenie znaczenia placówki w środowisku lokalnym i ogólnopolskim



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz