Cele projektu:
·
kształtowanie poczucia przynależności do
środowiska lokalnego, więzi
z najbliższym środowiskiem;
·
poznanie
najbliższego otoczenia i specyfiki regionu;
·
rozwijanie
postaw patriotycznych związanych z tożsamością kultury regionalnej;
·
integracja
ze środowiskiem lokalnym;
·
rozwijanie
wartości rodzinnych związanych z wartościami kulturowymi wspólnoty lokalnej;
·
poznawanie
walorów krajoznawczych i turystycznych własnego regionu;
·
dostrzeganie
specyfiki przyrodniczej najbliższej okolicy;
·
kształtowanie
kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych;
·
rozwijanie
aktywności twórczej i kreatywności uczniów;
·
kształtowanie
umiejętności pracy w grupie.
Regulamin projektu
·
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Cztery
pory roku w mojej miejscowości” zakłada dobrowolną współpracę i wymianę
doświadczeń między nauczycielami z różnych szkół.
·
Udział w projekcie jest bezpłatny i
jednoznaczny z akceptacją regulaminu.
·
Projekt przeznaczony jest dla wszystkich
chętnych. Może być realizowany z dziećmi w wieku przedszkolnym,
wczesnoszkolnym, jak i starszym wieku szkolnym.
·
Każdy nauczyciel przed rozpoczęciem
działań jest zobowiązany do przygotowania i uzyskania od rodzica/opiekuna zgody
na udział dziecka w projekcie.
·
Projekt realizowany będzie od września
2022 do końca maja 2023 r.
·
Nie ma potrzeby dodatkowego zgłaszania
się do projektu. Członkostwo w grupie nie jest równoznaczne, ale uprawnia do
udziału w projekcie.
·
Warunkiem realizacji projektu jest
wykonanie co najmniej 10 zadań.
·
Każde wykonane zadanie dokumentujemy w
postaci kilkuzdaniowego opisu i krótkiej fotorelacji na grupie projektowej
„Cztery pory roku w mojej miejscowości”. Przed publikacją relacji z
podejmowanych działań uczestnicy zobowiązani są do uzyskania zgody
rodziców/opiekunów na publikację wizerunku dzieci.
·
Sposób realizacji zadań, jest całkowicie
dowolny i uzależniony od inwencji nauczyciela oraz pomysłowości dzieci. Nie
określa się też limitu czasu na wykonanie zadania.
·
Po zakończeniu projektu uczestnicy
zostaną poproszeni o wypełnienie krótkiej ankiety końcowej.
·
Potwierdzenie realizacji
projektu będzie dostępne w formie dyplomów
(do samodzielnego wydrukowania).
Zadania do realizacji w formie
zagadnień
·
Nasza miejscowość dawniej i dziś - np.
lapbook
·
Historia miejscowości w komiksie
·
Krótka kronika naszej miejscowości
·
Kącik regionalny
·
Jak tu będzie za 100 lat?
·
Kapsuła czasu dla przyszłych mieszkańców
·
Znani i ważni – wystawka przedstawiająca
informacje dotyczące ważnych osobistości zamieszkujących miejscowość dawniej
lub dziś
·
Kto tu rządzi ? – wizyta w Urzędzie
Miasta / Gminy itp.
·
Ważne miejsca
·
Zabytkowe miejsca
·
Laurka dla mojego miasta
·
Mój dom
·
Tu jestem bezpieczny
·
Moja miejscowość w obiektywie
·
Kto pracuje w mojej miejscowości? –
zawody
·
Pamiętamy! Miejsca pamięci narodowej
·
Jak świętujemy? – święta narodowe,
społeczne
·
Przyroda wokół nas – fotorelacje ze
spacerów, poznawanie i rozróżnianie gatunków drzew, wystawy plastyczne, wizyty
w parkach, lasach, ogródkach działkowych, ogrodach botanicznych, rezerwatach
itp.
·
Chrońmy środowisko
·
Kwiaty naszych ogrodów
·
Wędrujemy ścieżkami - mapa
·
Pomagamy innym – współpraca z placówkami
na terenie miejscowości
·
Dobrze zjeść – reklama
·
Jesienny spacer
·
Gdzie jest wesoło?
·
Nasze ulubione miejsca
·
Tworzymy krzyżówki tematyczne
·
Piszemy wiersze i opowiadania na temat
naszej miejscowości
·
Herb naszego miasta
·
Z perspektywy dziecka
·
Wspólne kolędowanie
·
Gra terenowa
·
Sport – jak, gdzie i kiedy ?
·
Czy znasz swoje miasto? – quiz klasowy,
międzyklasowy, ogólnoszkolny
·
Konkurs plastyczny lub fotograficzny i
wystawa prac przedstawiających elementy krajobrazu danej miejscowości w szatach
poszczególnych pór roku
·
Filmik reklamujący walory miejscowości
·
List do nas, w którym przedstawicie nam
Waszą miejscowość w krótkim opisie, rysunkach lub fotografiach. Na pewno
odpiszemy:
Zespół
Szkolno-Przedszkolny w Halinowie, ul. Okuniewska 115, 05-074 Halinów
·
Zadania projektowe według pomysłów
dzieci związane z poznawaniem najbliższego otoczenia i kształtowaniem poczucia
przynależności do tego miejsca
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz