Innowacja opiera się na niestandardowym
sposobie pracy z lekturą. Poprzez atrakcyjne zadania projektowe, uczniowie
włączą się w wiele innowacyjnych działań z tekstem. Czwarta edycja projektu,
zaprojektowana na rok szkoły 2022/2023, polega na skorelowaniu czytania danej
lektury ze zgłębianiem wiedzy na temat wybranych krajów na kuli ziemskiej, o
których będzie mowa w czytanym tekście, ich piękna, różnorodności, kultury i
tradycji. Ponadto uczniowie nauczą się pakowania bagażu podróżnego,
postępowania w przypadku zgubienia się, a także pisania i wysyłania pocztówek
lub listów.
Praca z książką stanie
się przyczynkiem do realizacji wielu kreatywnych zadań oraz akcji
czytelniczych, wybranych przez uczniów, spośród propozycji zamieszczonych w
Regulaminie projektu.
Ponadto projekt zakłada kreatywną pracę z lekturą, skoncentrowaną
na nauczaniu poprzez zabawę i aktywne działanie.
- rozbudzanie u
uczniów ciekawości literackiej,
- rozwijanie
aktywności czytelniczej,
- doskonalenie
czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania,
- zachęcanie rodziców
do czytania dzieciom,
- pogłębianie wiedzy na temat
wybranych krajów na kuli ziemskiej, ich piękna, różnorodności, kultury i
tradycji,
- integracja zespołu
klasowego,
- współpraca placówek
oświatowych z terenu całego kraju i zagranicznych szkół polonijnych.
III. Zasady innowacji
Zajęcia odbywać się będą
na terenie szkoły lub poza nią, po uprzednim poinformowaniu dyrektora szkoły.
Podczas zajęć wykorzystane zostaną pomoce dydaktyczne posiadane przez szkołę
oraz przez każdego ucznia.
Wzór zgody zostanie udostępniony na
stronie projektowej.
I MODUŁ od
03.10.2022r. do 31.12.2022r.
PODRÓŻE PO POLSCE
II
MODUŁ od 01.01.2023r. do 31.03.2023r.
PODRÓŻE PO EUROPIE
III MODUŁ od
01.04.2023r. do 31.05.2023r.
PODRÓŻE PO ŚWIECIE
Po zrealizowaniu każdego modułu nauczyciel umieści na stronie projektu sprawozdanie w formie opisu wykonanych zadań, dzięki czemu otrzyma od autora projektu POTWIERDZENIE realizacji tego modułu.
- karta samooceny ucznia po każdym
module i na zakończenie (umieszczona w Lekturniku),
- ankieta dla rodziców po zakończonym projekcie (przygotowana przez nauczyciela).
Szczegółowa
analiza wyników ankiety oraz kart samooceny uczniów pozwoli ocenić stopień
realizacji zamierzonych celów. Działania te pomogą wyciągnąć wnioski,
zaplanować pracę i ewentualnie zmodyfikować metody pracy. Podjęta zostanie
także decyzja o ewentualnej kontynuacji innowacji w tej grupie. Wszystkie
wyniki i uwagi zostaną opracowane w sprawozdaniu końcowym oraz udostępnione
dyrektorowi szkoły.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz