Międzynarodowy Projekt Edukacyjny "Z kulturą mi do twarzy" - III edycja
I. Opis zasadności wprowadzenia innowacji pkt. 1 – kształtowanie postaw
ukierunkowanych na prawdę, dobro, piękno; pkt. 2 – wspomaganie wychowawczej
roli rodziny; pkt. 3 – sięganie do dziedzictwa
cywilizacyjnego Europy; pkt. 4 – doskonalenie kompetencji
nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z Ukrainy; pkt. 7 – wsparcie edukacji
informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia
do treści publikowanych w Internecie. Wzmacnianie
poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej; Formowanie
u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych
osób. Ukierunkowanie
ucznia ku wartościom. Ø promowanie
kultury wysokiej, wrażliwości na piękno Ø rozwijanie
poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką Ø współpraca
z placówkami kulturalnymi i środowiskiem lokalnym Ø wychowanie w
duchu wartości, takich jak: dobro, piękno, altruizm, patriotyzm Ø kształtowanie
empatii i szacunku wobec osób starszych i
niepełnosprawnych Ø kształtowanie
poczucia przynależności do kraju, regionu, zapoznanie z ich tradycjami i
historią w sposób dostępny dziecku Ø zapoznanie
z normami i zasadami życia społecznego oraz ich przestrzeganie Ø współpraca
z rodzicami, włączanie ich do aktywnych działań na rzecz placówki. Ø moduł I – W KRAINIE MUZ Ø moduł II – TU JEST MOJE MIEJSCE Ø moduł III – KOCHAM, LUBIĘ, SZANUJĘ Ø moduł IV – KULTURY ŚWIAT W każdym module należy zrealizować
przynajmniej 5 zadań. Formy i metody pracy należy dostosować do wieku i możliwości dzieci. Zachęcamy do dzielenia
się swoimi pomysłami na grupie projektowej na Facebooku. Łączna ilość zadań do wykonania: 20 (po 5 z
każdego modułu). Zachęcamy by w
realizację zadań włączyć całą placówkę, wówczas zadaniami można się podzielić. v Regulaminie Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Z kulturą mi do
twarzy” v Liście zadań w
poszczególnych modułach Wypełnienie do 30 czerwca 2023 formularza ze sprawozdaniem:
https://forms.gle/CsAa4xD1kkP9a97i9 oraz przesłanie w tym samym terminie
jednego wybranego zdjęcia z realizacji projektu na adres: zkulturamidotwarzy@gmail.com Osoby, które nie spełnią wyżej
wymienionych kryteriów nie mogą uzyskać certyfikatów. Termin przyjmowania
sprawozdań jest nieprzekraczalny. Udział w projekcie jest bezpłatny. Wszystkie wyniki i uwagi zostaną
opracowane w sprawozdaniu końcowym oraz udostępnione dyrektorowi szkoły. LISTA ZADAŃ MODUŁ I – W KRAINIE MUZ 1. „W magicznym świecie
dźwięków” 2. „Ekoinstrumenty” 3. „Lubimy muzykować” 4. „Spotkania z muzyką” 5. „Podróż do królestwa
dźwięków” 6. „Wśród nocnej ciszy 7. „Piosenka jest dobra na
wszystko” 8. „Cztery pory roku w
piosence” 9. „Tanecznym krokiem” 10. „Paleta barw” 11. „W Galerii Sztuki” 12. „Śladami przeszłości” 13. „Mistrzowie pędzla” 14. „Najpiękniej maluje” 15. „Tysiąc barw wokół nas” 16. „Tajemnice teatru” 17. „Z wizytą w teatrze” 18. „Świętujemy Dzień Teatru” 19. „Będę aktorem” 20. „Teatr lalek” 21. „Dawno, dawno temu, za
górami, za lasami…” 22. „Z poezją w sercu i na
ustach” 23. „Urodziny Andersena” 24. „Sny Andersena” 25. „W krainie legend” 26. „W niemym kinie” 27. „Filmowa przygoda” 28. „Telewizja - dziesiątą
muzą” 29. „U nas najlepiej” 30. „Sztuka współczesna” 31. „Zadanie dowolne”* MODUŁ II – TU JEST MOJE MIEJSCE 2. „Barwy regionu” 3. „Warsztaty ludowe” 4. „Perły regionu” 5. „Na ludową nutę” 6. „Regionalne cuda” 7. „To warto zobaczyć” 8. „Wielcy ludzie” 9. „Nasz patron” 10. „Magia uliczek” 11. „Moje miasto – moja duma”
12. „Dzień wspomnień i zadumy” 13. „Nasza tradycja” 14. „Pejzaże Polski” 15. „Na ile się znamy?” 16. „Do hymnu!” 17. „Majowe święta” 18. „Moja okolica” 19. „Czy znam moją okolicę?” 20. „Razem możemy wiele” 21. „Zadanie dowolne”* MODUŁ III – KOCHAM, LUBIĘ, SZANUJĘ 1. „Kodeks dobrego zachowania” 2. „Tydzień uprzejmości” 3. „Siła bajek” 4. „Bez barier” 5. „Jesteśmy tacy sami” 6. „Sztuka łączy wszystkich” 7. „Zaświeć na niebiesko” 8. „Nie jestem kosmitą – mam
zespół Aspergera” 9. „Młodsi starszym pomagają” 10. „Warto pomagać” 11. „Z babcią i dziadkiem
dobrze się bawimy” 12. „Kochamy babcie i
dziadków” 13. „Dzień Chorego” 14. „Z kulturą przy stole” 15. „Savoir vivre przy stole”
16. „W restauracji czy w
kawiarni” 17. „Przy rodzinnym stole” 18. „Moje korzenie” 19. „Moja rodzina” 20. „Kupon na dobry dzień” 21. „Jaka jest moja rodzina?”
22. „Dzień rodziny” 23. „Nie ma dzieci, są
ludzie” 24. „Kochamy naszą planetę” 25. „Zieleń w piosence” 26. „Drzewko szczęścia” 27. „Hejtowi powiedz - NIE!” 28. „Nie bądź trollem, żyj z
humorem!” 29. „Bezpieczni w sieci” 30. „Zadanie dowolne”* MODUŁ IV – KULTURY ŚWIATA 1. „Cztery Wielkie Wynalazki
– druk, kompas, papier, proch” 2. „Chińskie wachlarze” 3. „Chiński smok” 4. „Sałatka grecka” 5. „Olimpiada sportowa” 6. „Portfolio na Olimpie” 7. „Mali i duzi architekci” 8. „Zabawy z piłką” 9. „Makaronowy wyścig” 10. „Dzień pizzy” 11. „Egipski szyfr” 2. „Piasek pustyni” 13. „Muzyczna podróż do
Tajlandii” 14. „Rangoli” 15. „Niezwykła sztuka
origami” 16. „Z wizytą w Sydney” 17. „Pokaz mody” 18. „Herbatka u Królowej” 19. „Smerfne zabawy i gofry” 20. „Poznajmy się” 21. „Rozmówki
polsko-ukraińskie” 22. „W bocianim gnieździe” 23. „Tydzień europejski” 24. „Quiz wiedzy” 25. „Zadanie dowolne”*
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz