środa, 29 lipca 2020

Artystyczna podróż matematyki

Artistic journey of mathematics - Matematiğin Sanatsal Yolculuğu














O projekcie
Çeşitli sanat dallarını kullanarak, çapraz müfredat ilişkisi kurarak disiplinler arası geçişi sağlayarak Matematiği öğretmek ve Matematiğin de bir sanat olduğunu göstermek hedeflenmiştir. Öğrencilerin Matematik ve Sanat arasında ilişki kurabileceği, materyallerle destekleyebileceği, Web 2.0 araçlarını kullanabileceği, iş birliği ve dayanışma gibi olumlu yaklaşımları geliştirebileceği bir projedir.

It is aimed to teach Mathematics by establishing a cross-curricular relationship by using various art disciplines and to make the transition between disciplines and to show that Mathematics is also an art. It is a project where students can relate between Mathematics and Art, support with materials, use Web 2.0 tools, and develop positive approaches such as collaboration and solidarity.

Jego celem jest nauczanie matematyki poprzez ustanowienie relacji międzyprzedmiotowych poprzez wykorzystanie różnych dyscyplin artystycznych oraz dokonanie przejścia między dyscyplinami i pokazanie, że matematyka jest również sztuką. Jest to projekt, w którym uczniowie mogą odnieść się do matematyki i sztuki, wspierać materiały, korzystać z narzędzi Web 2.0 i rozwijać pozytywne podejścia, takie jak współpraca i solidarność.

CELE
1- Öğrencilerin soyut düşünme becerisini geliştirmek,
2- Estetik duygusunu geliştirmek,
3- Öğrencilerin matematiksel, sanatsal yönlerini geliştirmek,
4- Sanat dallarını tanımalarını sağlamak,
5- Matematiğin hayatın her alanında olduğunu ve özellikle sanat ile ilgili yönleri arasında bağlantı kurmalarını sağlamak,
6- Takım çalışmasını teşvik etmek,
7- Web 2.0 araçlarını aktif kullanmayı sağlamak.

1- To develop students' abstract thinking skills,
2- To develop aesthetic sense,
3- To develop mathematical and artistic aspects of students,
4- To enable them to recognize art branches,
5- To ensure that mathematics is in every area of life and to establish a connection especially between the aspects related to art,
6- To encourage team work,
7- To ensure the active use of Web 2.0 tools.

1- Aby rozwinąć umiejętności abstrakcyjnego myślenia uczniów,

2- Aby rozwinąć zmysł estetyczny,
3- Aby rozwinąć matematyczne i artystyczne aspekty uczniów,
4- Aby umożliwić im rozpoznawanie gałęzi sztuki,
5- Aby zapewnić, że matematyka jest w każdej dziedzinie życia i nawiązać połączenie, zwłaszcza między aspektami związanymi ze sztuką,
6- Aby zachęcić do pracy zespołowej,
7- Aby zapewnić aktywne korzystanie z narzędzi Web 2.0.


POSTĘP DZIAŁAŃ
Proje planı tüm ortakların görüşleriyle oluşturulacaktır. Eylül ayında başlayıp, Haziran ayında bitecektir.
The project plan will be created with the views of all partners. It starts in September and ends in June.
Plan projektu zostanie utworzony z opiniami wszystkich partnerów. Rozpoczyna się we wrześniu, a kończy w czerwcu.

SPODZIEWANE REZULTATY
Takım çalışmalarının önemi kavranır. Matematiğin gündelik hayatta sanatla bağlantısı yaparak yaşayarak keşfedilir. Öğrencilerin soyut düşünme becerileri gelişir. Sanat dallarını öğrenir. Eleştirel düşünme gelişir. Soyut düşünme becerisi gelişir.

The importance of team work is understood. It is discovered by living by making connection with art in daily life of mathematics. Students' abstract thinking skills develop. Learns the branches of art. Critical thinking develops. Abstract thinking skills develop.

Rozumiemy znaczenie pracy zespołowej. Odkrywa się ją żyjąc, łącząc się ze sztuką w życiu codziennym matematyki. Rozwijają się umiejętności abstrakcyjnego myślenia uczniów. Poznaje gałęzie sztuki. Rozwija się myślenie krytyczne. Rozwijają się umiejętności myślenia abstrakcyjnego.






Utworzony za pomocą aplikacji Padlet


plan - link

Utworzony za pomocą aplikacji Padlet


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz