O projekcie
There many
different types of activities in learning a foreign language such as listening
and reading stories, role-play, dramatization, singing songs, and etc. We will
try to integrate these activities throughout the project. Our leading goal is
to learn English with the help of tales. We will try to develop our students’
competences especially on communication in foreign languages (English). Using
language learning skills step by step (listening, reading, writing, speaking),
our students will be able to learn English more effectively. Deciding on the
subjects, characters, setting, and etc., they will be able to choose, create,
and have fun.
Istnieje wiele różnych rodzajów zajęć związanych z nauką
języka obcego, takich jak słuchanie i czytanie opowiadań, odgrywanie ról,
dramatyzowanie, śpiewanie piosenek itp. Postaramy się zintegrować te działania
w całym projekcie. Naszym głównym celem jest nauka języka angielskiego za
pomocą bajek. Będziemy starać się rozwijać kompetencje naszych uczniów,
zwłaszcza w zakresie porozumiewania się w językach obcych (angielski).
Wykorzystując umiejętności uczenia się języka krok po kroku (słuchanie,
czytanie, pisanie, mówienie), nasi uczniowie będą mogli efektywniej uczyć się
języka angielskiego. Decydując się na tematy, postacie, otoczenie itp., Będą
mogli wybierać, tworzyć i dobrze się bawić.
CELE
In this
project, our main aim is to learn English with tales. Together with our
students, we will try to create optional listening, reading, writing, and
speaking activities. Our students will be able to think critical and creative.
They will be able to communicate with other students from different schools all
over the Europe and collaborate to make their own work. They will also develop
their digital competences using web 2.0 tools suitable for their age. They will
do researches to create their work and learn to learn. They will take
individual and common decisions in this project and also, they will act democratically.
Another aim of the project is to learn values education with our students. They
will create symbols about the values within the project. The activities of the
project will be connected with the various curriculums of their lessons. At the
end of each activity, we will evaluate our work. We will try to disseminate our
activities and give ideas for others.
W tym projekcie naszym głównym celem jest nauka angielskiego
z bajkami. Razem z naszymi uczniami postaramy się stworzyć opcjonalne zajęcia
ze słuchania, czytania, pisania i mówienia. Nasi uczniowie będą potrafili
myśleć krytycznie i twórczo. Będą mogli komunikować się z innymi uczniami z różnych
szkół w całej Europie i współpracować w celu wykonania własnej pracy. Będą
również rozwijać swoje kompetencje cyfrowe, korzystając z narzędzi Web 2.0
odpowiednich dla ich wieku. Będą prowadzić badania, aby stworzyć swoją pracę i
nauczyć się uczyć. Podejmą w tym projekcie indywidualne i wspólne decyzje, a
także będą działać demokratycznie. Kolejnym celem projektu jest nauczenie
naszych uczniów edukacji wartości. Stworzą symbole dotyczące wartości w
projekcie. Działania w ramach projektu będą związane z różnymi programami
nauczania. Pod koniec każdego działania dokonamy oceny naszej pracy. Postaramy
się rozpowszechniać nasze działania i dawać pomysły innym.
POSTĘP
DZIAŁAŃ
Our project
will last for six months. At the beginning of the project, each member will
introduce themselves and start to communicate with each other. They will
prepare logos and posters for the project. With democratic participation, they
will choose the common logo and poster for the project. We will set the rules
for our project together. In the second month, our students will listen
traditional tales from their teachers and read the ones they have chosen. We
will also listen other tales of the members from the twinspace and share our
ideas. In the third month, we will create the characters of our own tale using
web 2.0 tools. We will also decide on the topic and setting. In the forth
month, we will write our tale collaboratively. In the fifth month, we will
write a song about our tale and sing it. At the end of the project, we will
dramatize our tale on the stage. The project will start in October and finish
at the end of the March.
Nasz projekt będzie trwał sześć miesięcy. Na początku
projektu każdy członek przedstawi się i zacznie się ze sobą komunikować.
Przygotują logotypy i plakaty do projektu. Przy demokratycznym uczestnictwie
wybiorą wspólne logo i plakat projektu. Wspólnie ustalimy zasady naszego
projektu. W drugim miesiącu nasi uczniowie wysłuchają tradycyjnych opowieści
swoich nauczycieli i przeczytają te, które wybrali. Posłuchamy również innych
opowieści członków Twinspace i podzielimy się naszymi pomysłami. W trzecim
miesiącu stworzymy bohaterów naszej własnej opowieści za pomocą narzędzi web
2.0. Zdecydujemy również o temacie i oprawie. W czwartym miesiącu wspólnie
napiszemy naszą opowieść. W piątym miesiącu napiszemy piosenkę o naszej
opowieści i ją zaśpiewamy. Pod koniec projektu udramatyzujemy naszą opowieść na
scenie. Projekt rozpocznie się w październiku, a zakończy pod koniec marca.
SPODZIEWANE REZULTATY
Throughout
the project, our students will be more inquisitive and wondering. They will do
researches, discuss, and decide together. They will communicate and collaborate
to create their work. They will be responsible for their learning and they will
learn to learn. They will be eager to learn. Giving students a chance to
decide, they will have more fun while learning because they will decide
according to their interests. Our students will develop their language learning
skills, digital, social, and civic competences. They will be more initiative.
They will meet with other students from different schools all over the Europe.
They will learn new cultures and they will make their voices heard by other
people.
Przez cały czas trwania projektu nasi uczniowie będą
bardziej dociekliwi i zdumieni. Razem przeprowadzą badania, omówią i zdecydują.
Będą się komunikować i współpracować, aby tworzyć swoje prace. Będą
odpowiedzialni za swoją naukę i nauczą się uczyć. Będą chętni do nauki. Dając
uczniom szansę podjęcia decyzji, będą się lepiej bawić podczas nauki, ponieważ
będą decydować zgodnie ze swoimi zainteresowaniami. Nasi uczniowie będą
rozwijać swoje umiejętności uczenia się języków, kompetencje cyfrowe, społeczne
i obywatelskie. Będą mieli więcej inicjatywy. Spotkają się z innymi uczniami z
różnych szkół z całej Europy. Poznają nowe kultury i sprawią, że ich głos
usłyszą inni ludzie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz