środa, 29 lipca 2020

eTwinning tales


O projekcie

There many different types of activities in learning a foreign language such as listening and reading stories, role-play, dramatization, singing songs, and etc. We will try to integrate these activities throughout the project. Our leading goal is to learn English with the help of tales. We will try to develop our students’ competences especially on communication in foreign languages (English). Using language learning skills step by step (listening, reading, writing, speaking), our students will be able to learn English more effectively. Deciding on the subjects, characters, setting, and etc., they will be able to choose, create, and have fun.

Istnieje wiele różnych rodzajów zajęć związanych z nauką języka obcego, takich jak słuchanie i czytanie opowiadań, odgrywanie ról, dramatyzowanie, śpiewanie piosenek itp. Postaramy się zintegrować te działania w całym projekcie. Naszym głównym celem jest nauka języka angielskiego za pomocą bajek. Będziemy starać się rozwijać kompetencje naszych uczniów, zwłaszcza w zakresie porozumiewania się w językach obcych (angielski). Wykorzystując umiejętności uczenia się języka krok po kroku (słuchanie, czytanie, pisanie, mówienie), nasi uczniowie będą mogli efektywniej uczyć się języka angielskiego. Decydując się na tematy, postacie, otoczenie itp., Będą mogli wybierać, tworzyć i dobrze się bawić.

CELE
In this project, our main aim is to learn English with tales. Together with our students, we will try to create optional listening, reading, writing, and speaking activities. Our students will be able to think critical and creative. They will be able to communicate with other students from different schools all over the Europe and collaborate to make their own work. They will also develop their digital competences using web 2.0 tools suitable for their age. They will do researches to create their work and learn to learn. They will take individual and common decisions in this project and also, they will act democratically. Another aim of the project is to learn values education with our students. They will create symbols about the values within the project. The activities of the project will be connected with the various curriculums of their lessons. At the end of each activity, we will evaluate our work. We will try to disseminate our activities and give ideas for others.

W tym projekcie naszym głównym celem jest nauka angielskiego z bajkami. Razem z naszymi uczniami postaramy się stworzyć opcjonalne zajęcia ze słuchania, czytania, pisania i mówienia. Nasi uczniowie będą potrafili myśleć krytycznie i twórczo. Będą mogli komunikować się z innymi uczniami z różnych szkół w całej Europie i współpracować w celu wykonania własnej pracy. Będą również rozwijać swoje kompetencje cyfrowe, korzystając z narzędzi Web 2.0 odpowiednich dla ich wieku. Będą prowadzić badania, aby stworzyć swoją pracę i nauczyć się uczyć. Podejmą w tym projekcie indywidualne i wspólne decyzje, a także będą działać demokratycznie. Kolejnym celem projektu jest nauczenie naszych uczniów edukacji wartości. Stworzą symbole dotyczące wartości w projekcie. Działania w ramach projektu będą związane z różnymi programami nauczania. Pod koniec każdego działania dokonamy oceny naszej pracy. Postaramy się rozpowszechniać nasze działania i dawać pomysły innym.

POSTĘP DZIAŁAŃ

Our project will last for six months. At the beginning of the project, each member will introduce themselves and start to communicate with each other. They will prepare logos and posters for the project. With democratic participation, they will choose the common logo and poster for the project. We will set the rules for our project together. In the second month, our students will listen traditional tales from their teachers and read the ones they have chosen. We will also listen other tales of the members from the twinspace and share our ideas. In the third month, we will create the characters of our own tale using web 2.0 tools. We will also decide on the topic and setting. In the forth month, we will write our tale collaboratively. In the fifth month, we will write a song about our tale and sing it. At the end of the project, we will dramatize our tale on the stage. The project will start in October and finish at the end of the March.

Nasz projekt będzie trwał sześć miesięcy. Na początku projektu każdy członek przedstawi się i zacznie się ze sobą komunikować. Przygotują logotypy i plakaty do projektu. Przy demokratycznym uczestnictwie wybiorą wspólne logo i plakat projektu. Wspólnie ustalimy zasady naszego projektu. W drugim miesiącu nasi uczniowie wysłuchają tradycyjnych opowieści swoich nauczycieli i przeczytają te, które wybrali. Posłuchamy również innych opowieści członków Twinspace i podzielimy się naszymi pomysłami. W trzecim miesiącu stworzymy bohaterów naszej własnej opowieści za pomocą narzędzi web 2.0. Zdecydujemy również o temacie i oprawie. W czwartym miesiącu wspólnie napiszemy naszą opowieść. W piątym miesiącu napiszemy piosenkę o naszej opowieści i ją zaśpiewamy. Pod koniec projektu udramatyzujemy naszą opowieść na scenie. Projekt rozpocznie się w październiku, a zakończy pod koniec marca.

SPODZIEWANE REZULTATY

Throughout the project, our students will be more inquisitive and wondering. They will do researches, discuss, and decide together. They will communicate and collaborate to create their work. They will be responsible for their learning and they will learn to learn. They will be eager to learn. Giving students a chance to decide, they will have more fun while learning because they will decide according to their interests. Our students will develop their language learning skills, digital, social, and civic competences. They will be more initiative. They will meet with other students from different schools all over the Europe. They will learn new cultures and they will make their voices heard by other people.

Przez cały czas trwania projektu nasi uczniowie będą bardziej dociekliwi i zdumieni. Razem przeprowadzą badania, omówią i zdecydują. Będą się komunikować i współpracować, aby tworzyć swoje prace. Będą odpowiedzialni za swoją naukę i nauczą się uczyć. Będą chętni do nauki. Dając uczniom szansę podjęcia decyzji, będą się lepiej bawić podczas nauki, ponieważ będą decydować zgodnie ze swoimi zainteresowaniami. Nasi uczniowie będą rozwijać swoje umiejętności uczenia się języków, kompetencje cyfrowe, społeczne i obywatelskie. Będą mieli więcej inicjatywy. Spotkają się z innymi uczniami z różnych szkół z całej Europy. Poznają nowe kultury i sprawią, że ich głos usłyszą inni  ludzie.






















our logo




















our poster




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz