sobota, 25 lipca 2020

Evvel Zaman İçinde...S.T.E.A.M /Once Upon a Time...S.T.E.A.M

Dawno, dawno temu ... S.T.E.A.M 

O projekcie
Preschool education constitutes the first basis of individuals' learning that will take place in the next stage of development. On this basis, children who have the opportunity to meet Stem education are 21st century. they will have the opportunity to gain their skills
   STEAM education is defined as a teaching model created by combining four important disciplines such as science, technology, technology, engineering, and mathematics. The STEAM approach that aims to raise competent individuals in all these fields. wants students to deal with problems in daily life is also a mathematics, to think differently and to produce new solutions to various problems. Children who understand the problem situation clearly will be able to produce concrete solutions.
In this context, the Project involves the steps of creating the solutions to these stories with the project partners by discussing the issues that reveal the problem situation.

CELE
For teachers:
-5E model Developing story writing skills suitable for Stem approach
-Stem plan preparation and development of implementation gains

For students:
Increasing problem solving abilities with stories
- Improving engineering skills
-Development of design skills
-To gain learning skills by living by doing
- The development of group work skills.

POSTĘP DZIAŁAŃ
May
-Determination of project partners
Duty distribution
-Making the meeting webinar
- Poster and logo studies
-Project banner and logo selection
June
Determination of story subjects, creation of themes
-The establishment of the project website
- Creating the work schedule
July
- Creating the Steam stories that show the problem status with Web 2 Tools and preparing the visuals
August
-Creating the Stem stories that reveal the problem status with Web 2 Tools and preparing the visuals
September
-Creating the Stem stories that reveal the problem status with Web 2 Tools and preparing the visuals
October-November-December, January, February
- Stem studies in line with the stories revealing the problem situation
March
Organizing a story competition that reveals the Stem problem situation with families. STEAM family workshops
Engagement
Dissemination works of the project
project website promotion
Termination of the project

SPODZIEWANE REZULTATY
At the end of the project, it is aimed for the members to learn STEM approach in depth, to gain practicality in stem planning and implementation and as a result, to come to the position to write stem stories.
The first priority is for students to acquire scientific process skills at an early age.
In addition, students;
-Design skills will improve
-You will be enabled to learn by living.
- They will be asked to focus on the problem situation with the stories and produce solutions.
-Improve your engineering skills
- They will gain habits to work with the group.

O projekcie
Edukacja przedszkolna to pierwsza podstawa uczenia się jednostki, która będzie miała miejsce w kolejnym etapie rozwoju. Na tej podstawie dzieci, które mają okazję spotkać się z edukacją Stem, są w XXI wieku, będą mieli okazję zdobyć swoje umiejętności
 Edukacja STEAM jest definiowana jako model nauczania stworzony przez połączenie czterech ważnych dyscyplin, takich jak nauka, technologia, technologia, inżynieria i matematyka. Podejście STEAM, które ma na celu wychowanie kompetentnych osób we wszystkich tych dziedzinach. Chce, aby uczniowie radzili sobie z problemami w życiu codziennym, to także matematyka, aby myśleć inaczej i tworzyć nowe rozwiązania różnych problemów. Dzieci, które dobrze rozumieją sytuację problemową, będą w stanie opracować konkretne rozwiązania.
W tym kontekście projekt obejmuje etapy tworzenia rozwiązań tych historii z partnerami projektu poprzez omówienie kwestii ujawniających sytuację problemową.

CELE
Dla nauczycieli:
Model -5E rozwijanie umiejętności pisania opowiadań odpowiednich dla podejścia opartego na temacie
- przygotowanie planu macierzystego i wypracowanie korzyści wdrożeniowych

Dla uczniów:
- zwiększenie umiejętności rozwiązywania problemów dzięki opowieściom
- doskonalenie umiejętności inżynierskich
- rozwój umiejętności projektowych
- aby zdobyć umiejętności uczenia się, żyjąc przez działanie
- rozwój umiejętności pracy w grupie.

POSTĘP DZIAŁAŃ
maj
- określenie partnerów projektu
 - dystrybucja celów
- tworzenie webinaru spotkania
- badania plakatów i logo
- projek banera i wybór logo
czerwiec
- określenie tematów fabularnych, tworzenie motywów
- utworzenie strony internetowej projektu
- tworzenie harmonogramu pracy
lipiec
- tworzenie historii Steam, które pokazują stan problemu za pomocą narzędzi Web 2 i przygotowywanie wizualizacji
sierpień
-tworzenie historii Stem, które ujawniają stan problemu za pomocą narzędzi Web 2 i przygotowanie wizualizacji
wrzesień
-tworzenie historii Stem, które ujawniają stan problemu za pomocą narzędzi Web 2 i przygotowanie wizualizacji
październik-listopad-grudzień, styczeń, luty
- badania macierzyste zgodne z historiami ujawniającymi sytuację problemową
marzec
zorganizowanie konkursu fabularnego, który ujawni sytuację problemową Stem z rodzinami. Warsztaty rodzinne STEAM
zaręczynowy
upowszechnianie projektu
promocja strony internetowej projektu
zakończenie projektu

SPODZIEWANE REZULTATY
Pod koniec projektu jego celem jest dogłębne nauczenie się przez członków podejścia STEM, zdobycie praktyczności w planowaniu i wdrażaniu pnia, a co za tym idzie, zajęcie stanowiska do pisania historii macierzystych.
Pierwszym priorytetem jest nabycie przez studentów umiejętności związanych z procesami naukowymi we wczesnym wieku.
Ponadto studenci;
- Poprawią się umiejętności projektowania
- Będziesz mógł uczyć się żyjąc.
- Zostaną poproszeni o skupienie się na sytuacji problemowej z historiami i opracowanie rozwiązań.
- Popraw swoje umiejętności inżynierskie
- Nabiorą przyzwyczajeń do pracy z grupą.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz