poniedziałek, 20 lipca 2020

MY MATH WORLD ( MATEMATİK DÜNYAM )






































O projekcie
Okullardaki matematik öğretiminin işlevselliğinin artırılarak günlük hayatta kullanım alanlarının, ön plana çıkarılması, öğrenciye matematiğin yaşamın bir parçası olduğu bilincini kazandırmaktır. Öğrendiği bilgileri yaşamında uygulayabilmelidir. İlkokul müfredatını web2.0 araçlarıyla destekleyerek çoklu zeka kuramına uygun işlenmesini planlayan projemizde amacımız öğrencilerin matematiğe olan ilgilerini artırmaktır. Matematiksel düşünme becerilerini oyun, şarkı, şiir, bilmece, bulmaca, resim etkinlikleri düzenleyerek öğrencilerin ürünler ortaya koymasını sağlamaktır.

CELE
Matematiğe ilgi ve motivasyonun artırılması.
Matematiksel düşünme becerileri
Düşüncelerini açık ve net olarak belirtebilme
Kendine güven duygusu geliştirme ve güçlü kişilik özelliklerine sahip olma
Problem çözme becerilerini geliştirme ve bu becerileri gerçek yaşam problemlerini de içeren matematiksel problemleri çözmede kullanma
Teknoloji kullanımı
Kodlama becerisini geliştirebilme
Akıl yürütme, iletişim, ilişkilendirme, karar verme, sorumluluk alma


POSTĘP DZIAŁAŃ
Eylül: Ortakların eklenmesi, tanışması proje tanıtımının yapılması, twinspace sayfalar kısmını oluşturma , okul müdürünü ve velileri bilgilendirme, izin belgelerinin alınması
Ekim: Proje tanıtım kartları, proje ön anketleri, codeweek haftası , müfradata göre matematik konularının işlenmesi , akrostiş şiir yazılması
Kasım: Okulda proje panoları, proje logo ve afiş yarışması , projede öğrenci ekiplerinin belirlenmesi , jigsaw web2.0 aracı kullanma
Aralık: Geometri atölye çalışmaları, Yeni yıl kartları ve takvim hazırlama, renkli kağıtlarla origami tekniği kullanılarak üç boyutlu örüntü oluşturma, Matific web2.0 aracı kullanma
Ocak: Resim yarışması düzenleme, e-dergi hazırlığı, Learning apss web2.0 aracı kullanma
Şubat: Ölçme atölyesi çalışmaları, Güvenli internet günü, Matematik dergisi hazırlama, çengel bulmaca, bilmece kurma
Mart: Veri atölyesi çalışmaları, chatterpix web2.0 aracı kullanma
Nisan: Çocuk Bayramı hazırlığı, sergi hazırlığı
Mayıs: Okul dışarıda günü, final dergi h

SPODZIEWANE REZULTATY
Matematik dersinin küçük yaşlarda öğrenilmesi; diğer derslerle ilişkilendirmesi, hayatta işlevsel olarak kullanması, problem çözebilmesi, eleştirel düşünebilmesi, girişimci, kararlı, iletişim becerilerine sahip, empati yapabilen, topluma ve kültüre katkı sağlayan birey olmasını sağlaması. Matematik dersinin öğrencinin hayat basamaklarında ilerlerken rehber olması amacıyla, müfredat doğrultusunda matematik derslerini ilgi çekici bir şekilde işleyerek, matematik dersine olan ilgi , motivasyon ve başarının artması hedefleniyor.

MÓJ ŚWIAT MATEMATYCZNY - ŚWIAT MATEMATYCZNY
Zwiększenie funkcjonalności nauczania matematyki w szkołach i wyeksponowanie obszarów ich użytkowania w życiu codziennym ma na celu uświadomienie uczniowi, że matematyka jest częścią życia. Powinni umieć zastosować zdobytą wiedzę w swoim życiu. Naszym celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów matematyką naszym projektem, który ma być przetwarzany zgodnie z teorią inteligencji wielorakiej poprzez wspieranie programu nauczania w szkole podstawowej narzędziami web2.0. Organizowanie umiejętności matematycznego myślenia w grach, piosenkach, wierszach, zagadkach, układankach i zajęciach malarskich, aby umożliwić uczniom tworzenie produktów.

CELE
Zwiększenie zainteresowania i motywacji matematyki.
Umiejętności myślenia matematycznego
Aby móc jasno i jasno wyrażać swoje myśli
Rozwijanie pewności siebie i silnych cech osobowości
Rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów i wykorzystywania tych umiejętności w rozwiązywaniu problemów matematycznych, w tym rzeczywistych
Wykorzystanie technologii
Aby rozwinąć umiejętności kodowania
Rozumowanie, komunikacja, kojarzenie, podejmowanie decyzji, branie odpowiedzialności


POSTĘP DZIAŁAŃ
Wrzesień: Dodawanie partnerów, wprowadzanie projektów, tworzenie sekcji stron typu twinspace, informowanie dyrektora szkoły i rodziców, uzyskiwanie zezwoleń
Październik: Karty wprowadzające do projektów, ankiety do projektów, tydzień kodowy, przetwarzanie przedmiotów matematycznych zgodnie z programem nauczania, pisanie poezji acrostis
Listopad: komisje projektowe w szkole, konkurs na logo projektu i plakat, wyłonienie zespołów uczniów w projekcie za pomocą narzędzia jigsaw web2.0
Grudzień: Warsztaty geometryczne, przygotowanie kartek noworocznych i kalendarza, tworzenie trójwymiarowego wzoru z kolorowych papierów techniką origami, użycie narzędzia Matific web2.0
Styczeń: Organizacja konkursu obrazkowego, przygotowanie e-dziennika, korzystanie z narzędzia Learning apss web2.0
Luty: Studia na warsztatach pomiarowych, Dzień Bezpiecznego Internetu, Przygotowanie dziennika matematycznego, układanka z haczykami, budowanie zagadki
Marzec: Badania warsztatowe z wykorzystaniem danych, przy użyciu narzędzia chatterpix web2.0
Kwiecień: przygotowanie do Dnia Dziecka, przygotowanie do wystawy
Maj: Dzień szkoły na zewnątrz, ostatni magazyn h

SPODZIEWANE REZULTATY
Nauka matematyki we wczesnym wieku; kojarzenie go z innymi kursami, używanie go funkcjonalnie w życiu, rozwiązywanie problemów, krytyczne myślenie, bycie przedsiębiorcą, zdeterminowanie, posiadanie umiejętności komunikacyjnych, empatii, wnoszenie wkładu w społeczeństwo i kulturę. Aby prowadzić kurs matematyki w miarę postępów studenta przez kolejne etapy życia, ma na celu zwiększenie zainteresowania, motywacji i powodzenia kursu matematyki poprzez przetwarzanie kursów matematyki w interesujący sposób, zgodnie z programem nauczania.































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz