niedziela, 12 sierpnia 2018

WONDER MUSEUM





O projekcie
Projemizdeki amaç Dünyanın Yedi Harikası’nı öğrencilerimize tanıtabilmektir. Öğrencilerin çeşitli Web 2.0 araçlarını kullanarak bu yerlerle ilgili zihin haritaları oluşturması, poster yapması ve yaptıkları araştırmaları şiir, yazı, resim kullanarak hem sınıf arkadaşlarına hem de proje ortağı okullardaki arkadaşlarına sunması hedeflenmiştir.

ENGLISH
The purpose in our project is to introduce the Seven Wonders of the World to our students.Students are expected to use various Web 2.0 tools to create mind maps for these places, to make posters and to present their research to poets, writers, and photographs to friends in both their classroom and project partner schools.

CELE
1- Kültürler arası etkileşimde bulunmak
2- Grup çalışması yapmayı öğrenmek
3- Kendi yapabildiği çalışmaların farkına varmak
4- Öğrencilerin kendilerine olan güvenlerini artırmak
5- Öğrenci-veli-öğretmen işbirliğini geliştirmek
6- İşbirliği yapmayı öğrenmek
7- Çeşitli web 2.0 araçlarını öğrenmek

ENGLISH
1- Interaction between cultures
2- Learn to do group work
3- Be aware of the work that one can do
4- Increasing the students' confidence in themselves
5- To develop student-parent-teacher cooperation
6- Learn to collaborate
7- Learn various web 2.0 tools

POSTĘP DZIAŁAŃ
Projemiz 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Eylül de başlayıp Haziran da sona erecektir.
EYLÜL
-Proje tanıtımı
-Ortakların bulunması ve tanışma webinarının düzenlenmesi
-Logo ve poster çalışmaları
EKİM-Keops Piramidi
KASIM-Babil'in Asma Bahçeleri
ARALIK-Zeus Heykeli
OCAK/ŞUBAT - Rodos Heykeli
MART-İskenderiye Feneri
NİSAN-Haliskarnas Mozolesi
MAYIS-Artemis Tapınağı
HAZİRAN-Çalışmaların tamamlanması.

ENGLISH
Our project will start in September 2018 and end in June 2019.

SEPTEMBER
-Project introduction
- Finding project partners
- Webinar arrangement.
-Logo and poster works
OCTOBER-Cheops Pyramid
NOVEMBER-Hanging Gardens of Babylon
DECEMBER-Statue of Zeus
JANUARY/FEBRUARY-Colossus of Rhodes
MARCH-The Pharos Lighthouse of Alexandria
APRIL-The Mausoleum of Halicarnassus
MAY-Temple of Artemis
JUNE-Completion of studies.
All work will be recorded and published on twinspace, facebook,blog and school web sites.

SPODZIEWANE REZULTATY
1- Öğrencilerin Dünyanın Yedi Harikası’nı tanıması ve tanıtması
2- Öğrendiği Web 2.0 araçlarını kullanması
3- Araştırma yapmayı öğrenmesi
4- Öğrencilerin grup halinde çalışmayı öğrenmesi
5- Öğrencilerin özgüven geliştirmesi 6- Öğrencilerin kültürel mirasları öğrenmeye istekli olması amaçlanmıştır.

ENGLISH
1- Identification and introduction of the students' Seven Wonders of the World
2- Using the Web 2.0 tools
3- Learning to do research
4- Students learn to work in groups
5- Developing self-confidence of students
6- It is aimed that the students are willing to learn cultural heritage.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz