poniedziałek, 14 września 2020

CHALLENGE CORONA

 O projekcie

The coronavirus has upended our daily life in all aspects around the world. Schools have been closed in many countries of the world for the same reason. This means that many children, teachers and parents face a lot of questions and problems.

It will be our greatest gain for children to emerge from this environment of restriction, which is predicted to last for a long time, by developing and strengthening their forward-looking empathy, solidarity, empathy, trust in science, reaction to problems at the level of knowledge and consciousness, courage and creativity.

In our project, it is aimed to support the psychological, social and mental development of students during the pandemic period and to make learning permanent with Web 2.0 tools and coding.

The project is a project that contributes to students' psychomotor, social-emotional, language, cognitive and self-care development.

Koronawirus zmienił nasze codzienne życie we wszystkich aspektach na całym świecie. Z tego samego powodu zamknięto szkoły w wielu krajach świata. Oznacza to, że wiele dzieci, nauczycieli i rodziców boryka się z wieloma pytaniami i problemami.

Największą korzyścią dla dzieci będzie wyjście z tego środowiska ograniczeń, które ma trwać przez długi czas, poprzez rozwijanie i wzmacnianie ich przyszłościowej empatii, solidarności, empatii, zaufania do nauki, reagowania na problemy na poziomie wiedzy i świadomości, odwagi i kreatywności.

W naszym projekcie ma na celu wsparcie psychologicznego, społecznego i umysłowego rozwoju uczniów w okresie pandemii oraz utrwalenie nauki dzięki narzędziom i kodowaniu Web 2.0.

Projekt jest projektem, który przyczynia się do rozwoju psychomotorycznego, społeczno-emocjonalnego, językowego, poznawczego i samoopieki uczniów.


CELE

1- Makes the definition of the disease, has information about the ways of protection from the disease.

2- Understands the importance of using masks and maintaining social distance in terms of health.

3- Realizes the measures taken in other project partners and implements them at school, home and family.

4- Improves language and expression skills, expresses feelings through visual art works.

5- Web2.0 and coding skills will improve and become aware of other students technologically.

6-Contribution to language education by establishing friendships with foreign students.

7-Sharing together, working in cooperation and helping each other develop.

8-Picture, text, presentation, coding, web2.0 etc. With their exercises, the development of small muscles and their physical development are increased.

9-Their self-confidence increases.

1- Podaje definicję choroby, posiada informacje o sposobach ochrony przed chorobą.

2- Rozumie znaczenie używania masek i utrzymywania dystansu społecznego w zakresie zdrowia.

3- Zdaje sobie sprawę z działań podjętych u innych partnerów projektu i wdraża je w szkole, domu i rodzinie.

4- Poprawia umiejętności językowe i ekspresyjne, wyraża uczucia poprzez dzieła sztuki wizualnej.

5- Web2.0 i umiejętności kodowania poprawią się i staną się świadomi technologicznie innych uczniów.

6-Wkład w edukację językową poprzez nawiązywanie przyjaźni z zagranicznymi studentami.

7-Dzielenie się razem, współpraca i pomoc w rozwoju.

8-Obrazek, tekst, prezentacja, kodowanie, web2.0 itd. Dzięki ćwiczeniom zwiększa się rozwój małych mięśni i ich rozwój fizyczny.

9-Ich pewność siebie wzrasta.


POSTĘP DZIAŁAŃ

Our project will start in September 2020 and end in June 2021.

It is a project prepared for students not to stay away from education and socialization. If schools are opened, the project will be supported by classroom activities.

SEPTEMBER- OCTOBER- NOVEMBER- DECEMBER- JANUARY-FEBRUARY- MARCH-APRIL-MAY-JUNE

-Project introduction, creation of partners and online meeting

- Project partners to distribute tasks within themselves

- Opening a blog for the project, creating whatsapp communication groups.

- Receiving parent permission petitions, enrolling students in TwinLife, creating mixed school teams

- Survey studies at the beginning, middle and end of the project

-Preparing logos, posters and banners

- Preparations in our schools, measures taken

- What are done to protect against coronavirus in our homes.

-Our ways of protection from coronavirus in the garden, park, street

-Personal care and cleaning

-Mask design and competition

Memories from the quarantine period

-Web2.0 supported fun ac

Nasz projekt rozpocznie się we wrześniu 2020, a zakończy w czerwcu 2021.

To projekt przygotowany z myślą o uczniach, aby nie stronili od edukacji i socjalizacji. Jeśli szkoły zostaną otwarte, projekt będzie wspierany przez zajęcia w klasie.

WRZESIEŃ - PAŹDZIERNIK - LISTOPAD - GRUDZIEŃ - STYCZEŃ - LUTY - MARZEC - KWIECIEŃ - MAJ - CZERWIEC

-Wprowadzenie projektu, tworzenie partnerów i spotkanie online

- Partnerzy projektu do rozdzielania zadań w sobie

- Otwarcie bloga dla projektu, utworzenie grup komunikacyjnych WhatsApp.

- Otrzymywanie petycji o pozwolenie rodziców, zapisywanie uczniów do TwinLife, tworzenie mieszanych zespołów szkolnych

- Badania ankietowe na początku, w połowie i na końcu projektu

-Przygotowanie logo, plakatów i banerów

- Przygotowania w naszych szkołach, podjęte działania

- Co robimy, aby chronić się przed koronawirusem w naszych domach.

-Nasze sposoby ochrony przed koronawirusem w ogrodzie, parku, na ulicy

-Opieka osobista i czyszczenie

-Projekt maski i konkurencja

Wspomnienia z okresu kwarantanny

-Web2.0 obsługiwane - zabawa

SPODZIEWANE REZULTATY

1-The effects of Covid-19 will be minimized

2-Students will learn about coronavirus,

3-They will realize the importance of cleaning and personal care in preventing diseases.

4-After the project, they will transfer their awareness to others.

5-Permanent learning will be provided with different methods and techniques.

6-Learning will become effective and easy with the Web 2.0 tools used.

7-21st century skills will improve.

8-A video, presentation or e-book about the project will be prepared.

1-Skutki Covid-19 zostaną zminimalizowane

2-Studenci poznają koronawirusa,

3-Zrozumieją znaczenie czyszczenia i higieny osobistej w zapobieganiu chorobom.

4-Po zakończeniu projektu przekażą swoją świadomość innym.

5-Stałe uczenie się będzie realizowane za pomocą różnych metod i technik.

6-Learning stanie się efektywne i łatwe dzięki używanym narzędziom Web 2.0.

Poprawią się umiejętności z 7-21 wieku.

8-Zostanie przygotowany film, prezentacja lub e-book o projekcie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz